گنجاندن برنامه‌های فرهنگی متنوع از راه‌های جذب جوانان به مساجد است
کد خبر: 3568773
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
حجت‌الاسلام لطفی:

گنجاندن برنامه‌های فرهنگی متنوع از راه‌های جذب جوانان به مساجد است

گروه اجتماعی: امام جماعت مسجد داشچیلار و کارشناس قرآنی و مذهبی اردبیل گفت: گنجاندن برنامه‌های فرهنگی جدید و تنوع در مساجد، تجلیل و تشویق از جوانان موفق در برنامه‌های مسجد، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان در مساجد، رسیدگی به نظافت و امکانات بهداشتی و وسایل سرمایشی و گرمایشی مساجد از راه‌های جذب جوانان به مساجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهنام لطفی امام جماعت مسجد داشچیلار و کارشناس قرآنی ومذهبی اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به موضوع بهترین راه جذب جوانان به مساجد، خواستار اصلاح مدیریت در مساجد شد.
وی  افزود: دوره نوجوانی و جوانی یکی از حساس‌ترین دوره زندگانی انسان است و انسان در این دوره ویژگی‌های خاصی را دارا است از جمله عاطفی بودن‌، زود رنجی و به دلیل ناپختگی  و کم تجربگی و احساسات شدید به طور طبیعی خطاپذیری بیشتر و از طرفی روحیه استقلال طلبی و ستیزه جویی زمینه چالش‌ها و تضادها را در میان این قشر و بزرگ ترها به وجود می آورد.
لطفی یکی دیگر از علل کاهش جذب جوانان به مساجد را کمی نظافت عنوان کرد و افزود: نظافت در دنیای امروزی یکی از عوامل جذب جوان‌ها است.
وی بیان کرد: برای اینکه به این هدف برسیم و جوانان بیشتر درمساجد حضور یابند و با تهاجم فرهنگی بتوانند مقاومت کنند، لازم است جوانان را درمساجد تربیت کنیم.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برای دست یافتن به این مهم، باید از افراد مومن ،جوان ،متعهد وعلاقه مند به مسجد استفاده کنیم تا دربرنامه های مساجد به صورت فی سبیل الله همکاری نمایند.
وی با بیان اینکه نبایستی برنامه‌های مساجد تکراری وقت گیر باشد، افزود: برنامه‌های مساجد باید جذاب،مختصر،غیر تکرای ومفید باشد تا جوانان احساس خستگی نکنند.
لطفی درپایان گفت: گنجاندن برنامه‌های فرهنگی جدید درمساجد، تجلیل وتشویق از جوانان موفق در برنامه‌های مسجد، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان درمساجد، رسیدگی به نظافت وامکانات بهداشتی مساجد و وسایل سرمایشی وگرمایشی از راه‌های دیگر جذب جوانان به مساجد است.
captcha