«تدبر در قرآن» در ایستگاه‌های پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3546222
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

«تدبر در قرآن» در ایستگاه‌های پیاده‌روی اربعین

گروه بین‌الملل: بخش «تدبر در قرآن» به فعالیت‌ ایستگاه‌های قرآنی ویژه بانوان که به مناسبت اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی برپا شده است، افزوده شد.

بخش تدبر در قرآن ایستگاه‌‌های قرآنی ویژه بانوان در مسیر کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، «فاطمه اسماعیل»، از بانوان متخصص در زمینه تدبر در قرآن از شهر شیعه‌نشین «قطیف» عربستان در این باره گفت: ما موسم اربعین را برای این طرح انتخاب کردیم، زیرا مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) فرصت مهمی برای نشر و گسترش فرهنگ تدبر در قرآن است.
وی افزود: حضور بانوان در این ایستگاه‌های قرآنی سبب می‌شود که آن‌ها سفیرانی برای قرآن در کشورهای خود شوند و فرهنگ قرآنی را گسترش دهند و این همان چیزی است که امام حسین(ع) از زائران خود می‌خواهد.
فاطمه اسماعیل تصریح کرد: برای آموزش در بخش تدبر در قرآن، شیوه‌ای آسان و کاربردی وضع کرده‌ایم و «هدف از تدبر در قرآن چیست؟»، «چرا تدبر می‌کنیم؟»، «معنای تدبر و کلیدهای تدبر»، «چگونه به آثار و نتایج تدبر دست پیدا کنیم»، «راه‌های محافظت از ثمرات تدبر» و «دقایقی با تدبر» از موضوعاتی است که به آن پرداخته خواهد شد.
وی تأکید کرد: تاکنون در این زمینه همکاری‌هایی را از سوی بانوان زائر شاهد بوده‌ایم، به‌ویژه وقتی به آن‌ها گفته می‌شود که شما انتخاب شده‌اید تا این فرهنگ را یاد بگیرید.
«فاطمه حسن»، هماهنگ‌کننده ایستگاه‌های قرآنی ویژه بانوان نیز در این باره گفت: استقبال گسترده‌ای از سوی بانوان زائر از این ایستگاه‌ها صورت گرفته است و ایستگاه‌های قرآنی به مثابه غذایی معنوی است که به بانوان زائر هنگام پیاده‌روی به سمت کربلای معلی داده می‌شود.
بنا بر این گزارش، در حال حاضر 30 ایستگاه قرآنی ویژه بانوان در مسیرهای پیاده‌روی اربعین در حال خدمت‌رسانی به زائران است.
در این ایستگاه‌ها، قرائت صحیح سوره فاتحه و سوره‌های کوتاه قرآن کریم، احکام تلاوت و تجوید قرآن، نماز خواندن و برخی مسائل دینی و فقهی آموزش داده می‌شود.
captcha