سازمان اوقاف از کدام هیئت‌های مذهبی حمایت می‌کند
کد خبر: 3536858
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
شرفخانی تشریح کرد:

سازمان اوقاف از کدام هیئت‌های مذهبی حمایت می‌کند

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هیئت‌ها باید قرآن‌محور، سخنران‌محور و دارای رویکرد بصیرت‌افزایی باشند تا براساس دستورالعمل حمایت و پشتیبانی از هیئت‌ها، کمک‌های نیات واقفین در این راستا در اختیار آنها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری همایش ‌رهروان زینبی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور، گفت: سراسر واقعه عاشورا درس حجاب و عفاف برای امت اسلامی و بانوان مسلمان است. در این واقعه بزرگ حضرت زینب(س) به‌عنوان زنی شجاع و عابد نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری بسیاری داشتند؛ چراکه در تبعیت از ولی زمان خود حرکت می‌کردند.

وی افزود: ما نیز با یاری جستن از خداوند باید اینگونه باشیم تا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک بگوییم. از همین رو و به منظور تبیین شاخص‌های فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی سیره و سخن حضرت زینب(س) به عنوان الگوی زنان عالم، همایش رهروان زینبی در عصر روز ۱۲ ماه محرم با حضور بانوان و زنان سوگوار و عزادار و با شعار لبیک یا زینب(س) در بقاع و امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

شرفخانی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) در کوفه و شام مردم را از حقایق آگاه کرد، گفت: روشنگری‌های اهل بیت امام حسین(ع) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

شاخصه‌های حمایت از هیئت‌های مذهبی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر شاخصه‌های حمایتی از هیئت‌های مذهبی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه‌، گفت: هیئت‌ها باید قرآن‌محور، سخنران‌محور و دارای رویکرد بصیرت‌افزایی باشند تا براساس دستورالعمل حمایت و پشتیبانی از هیأت‌‌ها، کمک‌های نیات واقفین در این راستا در اختیار آنها قرار گیرد.

هیئت‌های خرافه‌گو حق حضور در بقاع متبرکه و امام‌زادگان را ندارند

شرفخانی، با تاکید بر اینکه هیچ هیئت خرافه‌گویی حق حضور در بقاع متبرکه و امام‌زادگان را ندارد، تصریح کرد: اجازه حضور به هیئت‌هایی را که در راستای اجرای برنامه‌های بیگانگان و ایجاد تفرقه و نفاق و خرافه‌گویی در جامعه اقداماتی را انجام می‌دهند در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه نخواهیم داد.

عزاداری بدون معرفت مفهومی ندارد
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: صرف برگزاری عزاداری بدون معرفت مفهومی ندارد و زمانی این معرفت به وجود می‌آید که عزاداری در کنار نماز، خطبه‌خوانی، سخنرانی و تبیین قیام عاشورا همراه با عدم وجود خرافه‌گویی باشد.

وی افزود: باید مجالسی که بر اساس خرافه‌گویی برپا می‌شود بر اساس روش‌های ایجابی و تبیین حقایق اصلی کنترل کرد تا در نهایت منجر به عدم حضور مردم در این مجالس شد تا مردم از این گونه مجالس خلاف واقع فاصله بگیرند.
captcha