در ماه محرم جلسات قرآنی تعطیل نشود
کد خبر: 3534676
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
موسس حوزه علمیه امام حسین(ع):

در ماه محرم جلسات قرآنی تعطیل نشود

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) گفت: در ماه محرم با برگزاری عزاداری جلسات قرآنی را تعطیل نکنید امام حسین(ع) شب عاشورا تا صبح قرآن خواندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع)، درباره فلسفه قیام امام حسین(ع)، گفت: امر به معروف و نهی‌ازمنکر واجب الهی است که هر مسلمانی وظیفه دارد به آن عمل کند یعنی هر فرد در رابطه با خود، خانواده، دوستان آشنایان یا جامعه با گفتار، رفتار و عمل، امر به معروف و ناهی از منکر باشد.
وی افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند: من برای احیای نماز، زکات، امربه معروف و نهی ازمنکر قیام کردم، بعد از پیامبر(ص) مردم نسبت به قرآن و اهل‌بیت(ع) بی‌توجه شده بودند  در نتیجه فاسق و فاجری همچون یزید بر آنها مسلط شده بود.
استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) برای بیدار کردن مردم قیام کردند تا حکومتی بر مبنای قرآن و سنت پیامبر(ص) تشکیل دهند در این راه تا جایی جلو رفتند که جان خود و عزیزانشان را فدا کردند.
آیت‌الله حسینی مازندرانی افزود: امروز بعد از گذشت 1500 سال به برکت خون امام حسین(ع) اسلام هنوز پابرجاست، و مردم با عشق و علاقه‌ای که نسبت به ایشان دارند با شور و شوق در عزاراداری‌های او شرکت می‌کنند.
وی گفت: لازم است علما و روحانیون از فرصت محرم به خوبی استفاده کرده و معارف قرآنی و اهل‌بیت(ع) را به گوش مردم برسانند، صرفا این نباشد که عزاداری‌ها به مداحی و سینه‌زنی بگذرد.
موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: در ماه محرم به علت عزاداری، جلسات قرآنی را که در طول سال برقرار بوده تعطیل نکنید در کنار عزاداری به این امر مهم نیز توجه داشته باشید چراکه امام حسین(ع) شب عاشورا تا صبح به خواندن قرآن پرداختند.


captcha