اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(ره) در حوزه اقتصاد است
کد خبر: 3528096
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(ره) در حوزه اقتصاد است

گروه سیاسی: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد نباید انتظار تشکیل جامعه و تمدن اسلامی را داشته باشیم، گفت: اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(ره) در حوزه اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین که ظهر امروز با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی مسئولان استانی در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(ره) در حوزه اقتصاد است.
وی افزود: آرمان‌ امام در حوزه اقتصادی امروزه در کلام رهبر انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی تبلور یافته و همه ما باید التزام عملی به این موضوع داشته باشیم چراکه مبنای اقتصاد اسلامی مخالف با سرمایه‌داری و برپایه عدالت است.
شاهرخی با بیان اینکه با نگاهی به اندیشه‌های امام درمی‌یابیم که فصل مشترک همه ما انقلابی بودن است، عنوان کرد: حرکت در مسیر تدوین شده انقلاب فقط با وجود رهبر معظم انقلاب میسر خواهد شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر آسیب‌ها و نابه‌سامانی‌هایی در در جامعه وجود دارد اما اگر همه ما پایبندی صددرصدی به انقلاب داشته داشته باشیم این آسیب‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و جریان انقلابی در مسیر خود با سرعت بیشتری به خرکت خود ادامه می‌دهد.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) تأکید کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب ما در نظام‌سازی موفق بودیم اما در مرحله تشکیل دولت اسلامی کُند حرکت می‌کنیم و تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد نباید انتظار تشکیل جامعه و تمدن اسلامی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مقدمات تشکیل جامعه اسلامی تربیت انسان‌های فرهیخته فرهنگی در جامعه است، اضافه کرد:  از منظر بُعد اجتماعی، ایجاد جامعه خداپسندانه و همراه با نسیم معنویت از جمله دغدغه‌های امام خمینی(ره) بود.
این فرمانده نظامی استان قزوین بیان کرد: صالح بودن کارگزاران در حوزه‌های تربیتی بسیار حائز اهمیت است، چراکه اگر مسئولان و متولیان فرهنگی خود سبقه الهی نداشته و صالح نباشند نمی‌توانند افراد را به سمت تکامل انسانی هدایت کنند و درواقع برای تحقق آرمان‌های امام(ره) کارگزاران امور تربیتی، باید صالح باشند.
شاهرخی ضمن تأکید بر رعایت خطوط قرمز در ابعاد سیاسی انقلاب اسلامی گفت: نباید برای جلب رضایت مردم چارچوب‌ها را زیر پا بگذاریم بلکه جلب رضایت مردم باید در چارچوب فرامین الهی باشد و در نظام جمهوری اسلامی کسی حق ندارد افکار عمومی را فریب دهد.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به آرمان‌های سیاسی امام(ره) اظهار کرد: طبق اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی، دولتمردان سیاسی از قدرت‌طلبی پرهیز می‌کنند، با صراحت صحبت کرده و اهل بهانه‌جویی نیستند.
شاهرخی تصریح کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی همه ملت به حقوق اقتصادی، شرعی و قانونی خود می‌رسند و عده‌ای فرصت‌طلب نمی‌توانند مردم را استثمار کرده و زندگی اشرافی بسازند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی برای به دست آوردن اسلام واقعی تلاش می‌کنند و یک لحظه استقلال و عزت خود را با هزار سال در ناز و نعمت بودن معاوضه نمی‌کنند.
captcha