تفسیر قرآن در کشور به برکت انقلاب اسلامی محقق شد
کد خبر: 3527954
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

تفسیر قرآن در کشور به برکت انقلاب اسلامی محقق شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گذشته قرآن کریم در مهجوریت قرار داشت اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و پرورش مفاهیم قرآن کریم در جامعه هستیم،

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران روز 14 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مجتمع برق ساری، گفت: مسابقات قرآن فرصتی مناسب برای شناسایی ارزش‌ها و معارف اسلامی به جامعه است.

وی با بیان اینکه باید خدا را شکر کنیم که با قرآن آشنا شدیم، افزود: قرآن و عترت باید الگوی زندگی مسلمانان قرار گیرد و اگر از فرصت قرآن کریم به درستی استفاده کنیم در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قرآن کریم باید در متن زندگی به‌کارگیری شود تا شاهد اثرات آن باشیم، اظهار کرد: گسترش مفاهیم قرآن کریم بین آحاد جامعه وظیفه حکومت اسلامی است و مسئولان باید قرآن کریم را در جامعه ترویج دهند.

این مسئول بر لزوم الگوبرداری از سیره و روش قرآن کریم از سوی حاکمان و مسئولان دولتی تأکید کرد و گفت: قرآن کریم و ارزش‌های الهی بهترین راه و روش الگوی زندگی اسلامی است.

آيت‌الله طبرسی با بیان اینکه همه بشر می‌توانند از مفاهیم قرآن کریم بهره‌گیری کنند، ادامه داد: باید با قرآن آشنا شویم و در زندگی به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی کسی به قرآن توجه نمی‌‌کرد، افزود: تفسیر قرآن کریم در کشور به برکت انقلاب اسلامی محقق شد و امروز در جامعه در مباحث قرآنی به قرآن کریم پرداخته می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گذشته قرآن کریم در مهجوریت قرار داشت اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و پرورش مفاهیم قرآن کریم در جامعه هستیم، بیان کرد: در کنار تلاوت قرآن کریم باید قرآن را در زندگی به‌کارگیری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در قیامت هیچ عذری نداریم چون قرآن و عترت را از اول زندگی درک کردیم و شناختیم و باید به آن عمل کنیم، عنوان کرد: اگر با دقت به قرآن کریم نگاه کنیم روح و جان ما را تغییر می‌دهد و شاهد تغییرات اساسی در زندگی خواهیم بود.

آيت‌الله طبرسی بر برگزاری هدفمند مسابقات قرآن تأکید کرد و گفت: مسابقات قرآن باید زمینه‌ای برای ایجاد جامعه قرآنی باشد و همه مردم و اقشار مختلف جامعه با قرآن مأنوس شوند.

وی با بیان اینکه در ادارات جمهوری اسلامی نباید فساد اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: اگر قرآن کریم و معارف الهی در زندگی مردم و مسئولان قرار گیرد ما شاهد فساد اقتصادی در جامعه و در ادارات نیستیم.

captcha