ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ جان حجاج
کد خبر: 3527311
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
ابراهیمی ترکمان تأکید کرد:

ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ جان حجاج

گروه بین‌الملل: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با مفتی مسلمانان تانزانیا و دارالسلام با یادآوری فاجعه منا گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم، جان حجاج مسلمان حفظ شود.

ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ جان حجاج
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور توسعه روابط علمی، فرهنگی و آموزشی به قاره آفریقا سفر کرده است، دیروز، 12 شهريور‌ماه با شیخ ابوبکر زبیری، مفتی مسلمانان تانزانیا و شیخ موسی سالم الهادی، مفتی مسلمانان دارالسلام دیدار و در خصوص ضرورت توجه به همکاری های دینی و وحدت امت اسلامی گفت‌و‌گو کرد.
در ابتدای این دیدار، مفتی مسلمانان تانزانیا ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تانزانیا را کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.
وی در ادامه، در خصوص فعالیت‌های مرتبط با امور مسلمانان گزارشی ارائه و خواهان همکاری در زمینه‌های دینی و آموزشی شد.
مفتی مسلمانان تانزانیا همچنین، در رابطه با جریان‌های افراطی و تکفیری، از دیدگاه‌های خود در این زمینه و وحدت اسلامی سخن گفت.
ابراهیمی ترکمان نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای  همه مسلمانان و به ویژه مسلمانان تانزانیایی گفت: بدخواهان اسلام در تلاش هستند تا چهره‌ای خشن و غیر واقعی از اسلام را به جهانیان معرفی کنند از این رو، باید برای تقویت وحدت و همکاری با یکدیگر تلاش کنیم.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تفکر منحرفی که در تلاش برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است، اشاره کرد و گفت: بدخواهان با ایجاد جریانات افراطی و تکفیری هرگونه جنایتی را نه علیه دشمنان اسلام که علیه امت اسلامی انجام می‌دهند و باید با برنامه‌ریزی، آموزش و تربیت درست، چهره واقعی و رحمانی اسلام را معرفی و برای رفع مشکلات جهان اسلام تلاش کنیم.
وی به فاجعه منا در سال گذشته که تعدادی از حجاج تانزانیایی هم در آن جان خود را از دست دادند، اشاره کرد و گفت: باید برای صحت و امنیت حجاج مسلمان از هر کشوری تدبیر لازم را داشته باشیم و جان حجاج مسلمان باید محفوظ بماند و البته برگزار کنندگان حج به مسئولیت جدی و دقیق خود عمل کنند.
در ادامه این دیدار، باقری، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا هم گزارشی از همکاری‌های دو طرف ارائه کرد.

captcha