گردهمایی رهبران ادیان آمریکا برای بهبود شرایط مسلمانان
کد خبر: 3526312
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

گردهمایی رهبران ادیان آمریکا برای بهبود شرایط مسلمانان

گروه بین‌الملل: رهبران ادیان مختلف در شهر «کنکورد» در ایالت «نیوهمپشایر» آمریکا طی برنامه‌ای با عنوان «به همسایه‌ات عشق بورز» گردهم آمدند تا در مورد راهکارهایی برای بهبود شرایط مسلمانان و حمایت از آنان گفت‌وگو کنند.

گردهمایی رهبران ادیان «کنکورد» آمریکا برای بهبود شرایط مسلمانان/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Concord Monitor»، «کریس شولتز»، رئیس شورای بین‌ادیان کنکورد این برنامه را راهی برای گردهم آوردن پیروان ادیان مختلف و بررسی راهکارهایی برای حمایت از مسلمانان به ویژه پس از کشته شدن امام جماعت مسجد نیویورک و دستیارش توصیف کرد.
رهبران حدود 10 دین مختلف یکشنبه شب(هفتم شهریورماه) گردهم آمدند، سخنرانی کردند و دعا و مناجات خواندند
.
این برنامه توسط «هوبرت ماسک»، رئیس جمعیت اسلامی کنکورد آغاز شد که پس از اقامه اذان گفت: اگر می‌خواهید آرامش را درک کنید، وقت نماز مغرب زمان آرامش است.

«محمد ابراهیم»، امام جماعت جمعیت اسلامی شهر «دوور» ضمن تشکر از شورای بین‌ادیان کنکورد برای برگزاری این برنامه گفت: حادثه کشته شدن امام جماعت مسجد کوئینز نیویورک قلب ما را به درد آورد؛ اما نامه‌های زیاد مردم در تسلی ما، باعث آرامش خاطر ما شد.

وی افزود: این دلیلی برای ترغیب ما به گفت‌وگوهای بیشتر با پیروان ادیان مختلف بود.

«چارلز ادوارد»، از کلیسای سینت پال اپیسکپال کنکورد نیز گفت: همه ما یک خدا را می‌پرستیم. خدایی که مهربان و بخشنده است. تا زمانیکه ما با برادران و خواهران خود همدل نشویم، صلح دست‌یافتنی نیست.

این برنامه با جلسه همفکری شرکت‌کنندگان برای یافتن راه‌های تقویت جامعه و عشق ورزیدن به یکدیگر به کار خود پایان داد در حالیکه مردم از سنین و ادیان مختلف پیشنهاداتی برای دوستی و شناخت بیشتر ادیان و فرهنگ‌های مختلف ارائه می‌کردند.


captcha