همایش نمادین اتحادیه عرب در گرامیداشت مسجدالاقصی
کد خبر: 3524243
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

همایش نمادین اتحادیه عرب در گرامیداشت مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: اتحادیه عرب، امروز، 31 مردادماه، به مناسبت چهل‌و‌هفتمین سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی درحالی به برگزاری همایش گرامیداشت مسجدالاقصی اقدام می‌کند که سیاست کرنش این مجمع عربی در برابر سیاست‌های رژیم اسرائیل بر کسی پوشیده نیست.

همایش نمادین اتحادیه عرب در گرامیداشت مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابه نیوز»، این همایش با عنوان «روزی با قدس» توسط دبیرخانه اتحادیه عرب و با همکاری اداره بخش فلسطین و سرزمین‌های اشغالی این اتحادیه در شهر «قاهره»، مقر اتحادیه عرب برگزار می‌شود.
اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این همایش با مشارکت جوانانی از کشورهای عربی و با هدف تحکیم و نهادینه‌کردن هویت فلسطینی که رژیم صهیونیستی درصدد محو  و نابودی آن است، برگزار خواهد شد.
در این بیانیه آمده است: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شهر قدس اشغالی، شاهد حمله‌‌ای سیستیماتیک و روشمند از سوی رژیم صهیونیستی است که تمام ابعاد و جوانب هویت بیت‌المقدس را هدف قرار داده که از جمله این اقدامات می‌توان به کمپین «یهودی‌سازی جلوه‌های مختلف  اسلامی و مسیحی از جمله نام‌های کنعانی و عربی قدس» است.
بنابر این گزارش، ارائه سخنرانی با هدف معرفی شهر قدس و تاریخ آن، قدس در فرهنگ عربی، نمایشگاهی فرهنگی با موضوع میراث شهر قدس، نمایش لباس‌های سنتی بیت‌المقدس و فعالیت‌های هنری از جمله برنامه‌های این همایش است که از سوی جوانان شرکت‌کننده در این رویداد فرهنگی برای تبیین جلوه‌های درخشان شهر قدس انجام خواهد شد.
همایش نمادین مذکور در شرایطی برپا می‌شود که اتحادیه عرب آشکارا در برابر سیاست‌های رژیم اسرائیل سرخم کرده و مسئولیت‎های  خود در قبال فلسطین اشغال شده را به دست فراموشی سپرده است. تمام آزادگان جهان معتقدند این مجمع عربی فقط به فکر اجرای یکجانبه طرح صلح عربی برای همزیستی مسالمت‌آمیز با اشغالگران است.
اتحادیه عرب با این هدف شکل گرفت تا از منافع کشورهای عربی دفاع کند، اما پیش از هر چیز باید تاکید کرد، این مجمع سرسپرده به آل‌سعود برای تحقق این هدف طرح سیاسی خاصی داشته که در «مقابله» و «ستیز» خلاصه می‌شود، اما این طرح از ابتدا موفقیتی درپی نداشته و نتوانسته به اعراب مقابل اسرائیل که در 1948 اعلام وجود کرده، کمکی کند و طرح دفاع مشترک اعضاء نیز که در 1950به تصویب رسید مثمر ثمر واقع نشد. چنانچه در قبال وقایع سال‌های 1956 (بحران سوئز)، جنگ 1967 و 1973 اعراب و اسرائیل نیز چندان راهگشا نبود و کاری از پیش نبرد. از لحاظ نظامی نیز اقدامات اتحادیه بسیار ناامید کننده بوده است.
captcha