محافل ادبی بهترین فرصت جهت کشف استعدادهای ادبی است
کد خبر: 3489114
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
چرخابی:

محافل ادبی بهترین فرصت جهت کشف استعدادهای ادبی است

گروه هنر: سرپرست حوزه هنری خوزستان برگزاری محافل ادبی و شعر را راهی موثر برای تکریم شاعران و نویسندگان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علیرضا چرخابی سرپرست حوزه هنری خوزستان در ششمین روز از هفته انقلاب اسلامی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی که همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد اظهار کرد: یاد و خاطره زنده یاد قیصر امین‌پور که از مفاخر ادبیات معاصر است را گرامی می‌داریم. بطور قطع برگزاری چنین محافلی سبب خرسندی روح این بزرگوار خواهد بود زیرا این گونه برنامه‌ها نشانگر این است که وی در عرصه شعر و ادبیات دنباله‌روهای خوبی در خطه‌ای که متعلق به آنجا بوده، دارد.

وی افزود: امیدواریم که این عزیزان بتوانند ادامه‌دهنده راه این ادیب و شاعر فقید کشور باشند که توانست آثار بسیاری را در حوزه ادبیات از خود به یادگار بگذارد.

چرخابی در خصوص برنامه‌های هفته هنر انقلاب در خوزستان گفت: حوزه هنری به عنوان متولی هنر انقلاب اسلامی هر ساله به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم از 20 فرودین به مدت یک هفته برنامه‌هایی را با اهداف و رسالتی که برعهده حوزه هنری است، برگزار می‌کند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: ما افتخار داشتیم که سال گذشته و امسال برای دومین بار این محفل شعر را بر سر مزار این بزرگوار برگزار کرده و از شعر شاعران این منطقه و استان استفاده کنیم و باعث کشف استعدادها و ذخائر ادبی در این عرصه هستند.

چرخابی گفت: محافل شعر و ادبی با تولید محتوا می‌تواند نقشه راهی برای کشف استعدادهای این حوزه گسترده باشد.

در این مراسم، محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با اشاره به جایگاه حوزه هنری در کشور گفت: در حوزه هنری فضای فرهنگی و هنری خوبی وجود دارد و این باعث خوشایندی اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان است و حوزه هنری در فضای فرهنگی و هنری کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند بستری مناسب برای اجرای چنین برنامه‌هایی باشد.

لازم به ذکر است این برنامه توسط حوزه هنری خوزستان و با همکاری اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی و در راستای برنامه‌های این هفته در این شهرستان برگزار شد.

در پایان این مراسم از طرف حوزه هنری خوزستان به شاعرانی که اشعار خود را قرائت کردند هدایایی اهدا شد.

مراسم غبارروبی مزار زنده یاد دکتر قیصر امین‌پور، شعرخوانی جمعی از شاعران استان، غبارروبی مزار شهدای گمنام و تجلیل از شاعران از دیگر برنامه‌‌های این محفل شعرخوانی در زادگاه مرحوم قیصر امین‌پور بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۵:۵۹
0
0
کشف استعدادهای ادبی با برگزاری محافل ادبی امکان پذیر است.
captcha