نگاه علمدار سینمای قرآنی را در «موسی(ع)» حفظ می‌کنم
کد خبر: 3487924
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
جمال شورجه تأکیدکرد:

نگاه علمدار سینمای قرآنی را در «موسی(ع)» حفظ می‌کنم

گروه هنر: کارگردان «شب دهم» گفت: من در چند کار از جمله «یوسف پیامبر(ع)» با فرج‌الله سلحشور همکاری داشتم و دوستی ما نیز بسیار دیرینه بود؛ از این رو سعی می‌کنم در زمان ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» نگاه علمدار سینمای قرآنی کشورمان را لحاظ کنم.

جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که تمام تلاش خود را می‌کنیم که زحمات فرج‌الله سلحشور با ساخت سریال موسی (ع) به بار نشیند، گفت: صحبت‌هایی با سازمان صدا و سیما صورت گرفته که سریال «حضرت موسی(ع)» جلوی دوربین برود. در این کار قرار است من به عنوان کارگردان و سید احمد میرعلایی به عنوان تهیه‌کننده فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: این کار یک اثر پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل تامین هزینه‌های آن به تنهایی از عهده صدا و سیما خارج است. این مسئله سبب شده تا سازمان با نهادهای مختلفی در حال رایزنی باشد تا بتواند از مشارکت آنها بهره‌ بگیرد. تمام این تلاش‌ها با این انگیزه انجام می‌شود که زحمات فرج‌الله سلحشور برای نگارش سناریو به بار نشیند. این نکته را هم بگویم که من در چند کار با این کارگردان همکاری داشته‌ام برای همین تلاش خود را خواهم کرد تا این مجموعه را به همان روش سلحشور کارگردانی کنم. 

شورجه با بیان اینکه شاید فیلمنامه این کار اندکی دستخوش تغییر شود، گفت: سناریو این مجموعه همانند سریال «یوسف پیامبر(ع)» تماماً برگرفته از قرآن و تفسیر المیزان است؛ کاری که حدود 70 قسمت دارد. در این میان صدا و سیما برای کاسته شدن هزینه‌های کار درخواست کرده که کمی از حجم کار کاهش یابد. ما نیز با حفظ کیفیت، تلاش خواهیم کرد تا حد مقدور، نظر سیما را تامین کنیم، البته همان گونه که منصور براهینی در نگارش فیلمنامه به سلحشور یاری رساند در زمان کاسته شدن از میزان کار نیز مسلماً بر این امر نظارت خواهد داشت. 

شورجه در پاسخ به این سؤال که مذاکرات برای ساخت این کار موفق بوده یا خیر؟ این گونه اظهار نظر کرد: آن چیزی که من استنباط کردم این بوده که اراده صدا و سیما بر تولید این کار است. به ویژه محمد سرافراز، رئیس سازمان به روی تولید این کار تاکید ویژه داشته‌ است. این رویکرد بین معاونان وی نیز وجود دارد و برای همین به تولید این کار خوشبین هستم. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره لوکیشن این سریال گفت: بخشی از این کار که مربوط به قصر فرعون می‌شود در لوکیشن‌های حضرت یوسف (ع) گرفته خواهد شد، البته تغییراتی هم در دکور انجام خواهیم داد، چون با وجود تخریب‌هایی که رخ داده، احتیاج به تغییرات و بازسازی است. نکته دیگر اینکه دکورهای یوسف (ع) به تنهایی بخشی از کار را تامین می‌کند، اما ما برای این مجموعه به لوکیشن‌های بیشتری نیاز داریم. 

شورجه در انتها تصریح کرد: این کار را فرج‌الله سلحشور پایه‌گذاری کرد و برای همین حتماً نام این فیلمساز ارزشمدار را در تیتراژ خواهم آورد.

captcha