بانو مجتهده امین مایه افتخار جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی است
کد خبر: 3481193
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
مدیر حوزه‌های علمیه:

بانو مجتهده امین مایه افتخار جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی است

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: شخصیت بانو امین، شخصیتی است که از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی و در سطح بین‌المللی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری 16 اسفند در دیدار مسئولان پژوهشی جامعة‌الزهرا (س) و اعضای ستاد برگزاری «جشنواره بانو امین» ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: شخصیت بانو امین، شخصیتی است که از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی و در سطح بین‌المللی مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه باید از این شخصیت الگو گرفت، بیان کرد: نقش الگوها به سمت گرایش جامعه به سوی دین‌داری و خدامحوری، گاهی نقش روشن‌تری از تبلیغ چهره به چهره است و تأثیر بالایی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: با توجه به فضایی که در دنیای معاصر به چشم می‌خورد و متأسفانه از زن چهره خوبی به نمایش نمی‌گذارند، معرفی چنین الگوهایی برای مسلمانان و دیگر اشخاص علاقه‌مند به این دین، کاری بسیار کلیدی و اساسی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از وظایف واجب مراکزی همانند جامعةالزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران این است که چنین الگوهایی را معرفی کرده و در سطح بین‌المللی برای آن فعالیت داشته باشند.

امام جمعه قم بیان کرد: پیام و موجی که از این جشنواره‌ها صادر می‌شود، آثار مناسبی به جای خواهد گذاشت و تأثیرگذار است.

حسینی‌بوشهری اظهار کرد: از این حرکت ستودنی شما تقدیر می‌کنیم و انتظار از جامعة‌الزهرا (س) نیز همین است که با این سابقه طولانی که رهبری نیز از کارکرد این مرکز تجلیل می‌کنند، به جایگاه و مقام زن پرداخته و تأثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: در فضای امروزی، نه تنها منزلت و جایگاه زن معرفی نمی‌شود؛ بلکه گاهی تخریب نیز صورت می‌گیرد و گاهی رنگ سیاسی و خواسته‌های غرض‌آلود نیز در آن نقش دارد که باید تصحیح شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان بیان کرد: تلاش شما به اندازه 10 سال فعالیت آموزشی است و هر چه بتوانید وزنه پژوهش را سنگین‌تر کرده و سمت و سوی جامعة‌الزهرا (س) را به سمت کارهای با استحکام به پیش ببرید و هر ساله شاهد صدها کتاب، رساله و مقاله باشیم، سبب مباهات برای تمام حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران است.

captcha