بسته‌شدن پرونده «پی‌ام‌دی» رعایت خط قرمز مقام معظم رهبری بود
کد خبر: 3461109
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
حقیقت‌پور:

بسته‌شدن پرونده «پی‌ام‌دی» رعایت خط قرمز مقام معظم رهبری بود

گروه سیاسی: نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رأی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده پی‌ام‌دی ایران گفت: خوشبختانه خط قرمزی که رهبر معظم انقلاب به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای برجام تعیین کرده ‌بودند تأمین و پرونده پی‌ام‌دی بسته شد.

منصور حقیقت‌پور، نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره بسته‌شدن پرونده پی‌ام‌دی و ظرفیت‌های ایجاد‌شده برای جمهوری اسلامی ایران در ادامه مسیر اجرای برجام گفت: بسته‌شدن این پرونده باعث شد که بتوانیم گام‌های آتی برای اجرای برجام را برداریم که با برداشتن آن گام‌ها، شاهد لغو کامل تحریم‌ها خواهیم بود.

خط قرمز رهبر معظم انقلاب تأمین شد

وی افزود: این مسئله‌ای بود که جمهوری اسلامی ایران به جدّ در طول دوران مذاکرات به دنبال آن بود و می‌خواست به آن برسد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: خوشبختانه خط قرمزی که رهبر معظم انقلاب به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای برجام تعیین کرده ‌بودند تأمین شد و پرونده پی‌ام‌دی بسته شد.

حقیقت‌پور تأکید کرد: از این پس ما باید اقداماتی انجام دهیم و اقداماتی را نیز 1+5 انجام دهد تا برجام شکل عملیاتی به خود بگیرد.

منتقدان به رویه خود ادامه خواهند داد


حقیقت‌پور درباره اینکه آیا می‌توان انتظار داشت که منتقدان از این پس همدلانه‌تر و منصفانه‌تر با موضوع پرونده هسته‌ای برخورد کنند، گفت: من فکر نمی‌کنم منتقدان این رویه را دنبال کنند و از انتقادات خود بکاهند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه یکی از منتقدین امروز گفته است چرا  پرونده پی‌ام‌دی دیر بسته شد؛ این مسئله نشان می‌دهد کسانی که نمی‌خواهند در این قضیه همراهی کنند، به انتقادات خود ادامه خواهند داد.

captcha