مشکلات زندگی و نسخه دردهایمان را از آیات قرآن بجوییم
کد خبر: 3456911
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

مشکلات زندگی و نسخه دردهایمان را از آیات قرآن بجوییم

گروه فعالیتهای قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه قرآن آکنده از بصیرت و بصیرت بخش برای مردم است، گفت: تمام آیات قرآن ویژگی‌ها و حالاتی دارد که در زندگی به آن احتیاج داریم و باید مشکلات زندگی و نسخه دردهایمان را از آیات قرآن بجوییم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و تقدیر از نفرات برتر این جشنواره که روز گذشته، سوم آذر در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: هدف غایی قرائت قرآن و حفظ قرآن باید تاثیرگذاری در ما باشد، اگر در اثر انس با آیات قرآن، اخلاق، رفتار و بینش ما مطابق با آیات تغییر کرد معلوم می‎‌شود که به آن آیه رسیدیم و در وجود ما اثر کرده است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: کسانی که قرآنی باشند، بسیجی واقعی هستند چون همه اخلاق، ویژگی‎ها و روحیات یک بسیجی را باید از آموزه‌های قرآن و احادیث ائمه (ع) گرفت. تمام آیات قرآن ویژگی ها و حالاتی دارد که در زندگی به آن احتیاج داریم و باید مشکلات زندگی و نسخه دردهایمان را از آیات قرآن بجوییم که امیرالمومنین(ع) فرمودند: دوای دردتان را از آیات قرآن بجویید و کلید حل مشکلات و گرفتاری‌ها آیات قرآن است.

حجت‌الاسلام عابدینی در ادامه با آشاره به آیه «هَذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمِ یُوقِنُونَ»، گفت: قرآن آکنده از بصیرت و بصیرت‌بخشی برای مردم است. اگر با قرآن باشیم و از قرآن تاثیر بگیریم، بینا می‌شویم و اگر از قرآن و آموزه‌های آن دور باشیم، اعمی و کور هستیم.

این مفسر قرآن کریم ضمن اشاره به آیه 105 سوره مبارکه بقره، ادامه داد: کسی که قرآن را حفظ کرده، تلاوت می‌کند و لوح‌های قرآنی هم گرفته، اما متوجه نفوذ دشمن نیست، در واقع بصیر نیست در حالیکه قرآن در مواجهه و مقابله با دشمن برای ما نسخه عملیاتی و به روز ارائه داده و تکلیف مان را در این موضوع مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: بنده برای جلسات با نام قرآن حرمت خاصی قائلم و ان‌شاءالله قرآن همواره در زندگی ما راهنما، راهگشا و اثرگذار باشد و هر آیه‌ای را که یاد می‌گیریم، رسالت تبلیغی ما را سنگین می‌کند و باید آن را به دیگران نیز بیاموزیم.

captcha