«شهر اسلامی» یکی از مؤلفه‌های بودجه در شهرداری همدان است
کد خبر: 3455663
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

«شهر اسلامی» یکی از مؤلفه‌های بودجه در شهرداری همدان است

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به تدوین برنامه پنج‌ساله توسعه و بودجه ۹۵ شهرداری همدان می‌توان «شهر اسلامی» را یکی از مؤلفه‌های بودجه در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی‌رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان یکشنبه، اول آذر‌ماه در جلسه این کمیسیون عنوان کرد: با توجه به تدوین برنامه پنج‌ساله توسعه و بودجه 95 شهرداری همدان می‌توان «شهر اسلامی» را یکی از مولفه‌های بودجه درنظر گرفت.

وی از برگزاری جلسات هم‌اندیشی پیرامون ویژگی‌های شهر اسلامی در شورا خبر داد و افزود: الگوسازی معماری اسلامی-ایرانی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا دارای ظرفیت‌های خوبی جهت مطالعات و پژوهش در حوزه موضوعات مختلف شهری است، که با استفاده از ظرفیت این مرکز می‌توان پژوهش‌ها را به طرح‌ها تبدیل و اجرایی کرد.

سیدمصطفی رسولی، شهردار همدان نیز در این جلسه با اشاره به تصویب پیوست فرهنگی ـ اجتماعی پروژه‌ها و فعالیت‌های شهرداری اظهار کرد‌: براساس این مصوبه قبل از اجرای هر طرحی در شهرداری باید مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه صورت پذیرد و در صورت تصویب کارگروه مورد نظر طرح وارد اجرا شود.

وی ادامه داد: توجه به مباحث فرهنگی در مدیریت شهری در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری است، شهرداری همدان آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان حوزه های مختلف ازجمله فرهنگی را دارد و از نظرات کارشناسانه برای ساختن شهری آباد استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی، مسئول مؤسسه فرهنگی و مذهبی «سراج» هم ضمن تشکر از شورا و شهرداری جهت توجه به حوزه فرهنگ، همکاری این مؤسسه با مدیریت شهری را اعلام کرد و افزود: همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین معرفی شده است بر این اساس باید ویژگی‌های بومی شهر اسلامی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری باید ویژگی‌های شهر اسلامی را برای همدان شناسایی کرده و با رویکرد بومی آن را در شهر عملیاتی کند، شهروندان را باید به سمت رعایت احکام الهی سوق داد و لازم است زمینههای اعمال عبادی در شهر فراهم شود و در این راستا شهرداری نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

captcha