پیاده‌روی اربعین مؤثرترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است
کد خبر: 3453720
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

پیاده‌روی اربعین مؤثرترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

گروه اجتماعی: مسئول کاروان پیاده مشهد – کربلا با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین مؤثرترین و بهترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) مشهد مقدس، محمد رجبی، مسئول کاروان پیاده مشهد ـ کربلا(کاروان پیاده انصار الحسین(ع)) با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین و حضور خیل دلدادگان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین مؤثرترین و بهترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور خیل عظیمی از جوانان و نوجوانان دلداده حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در این راهپیمایی عظیم افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این راهپیمایی نشان دهنده این است که تبلیغات و فعالیت‌های دشمن تأثیری بر اراده و ایمان جوانان ایران اسلامی نگذاشته و زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)، و قیام آن حضرت بهترین پادزهر در برابر تهاجم فرهنگی و شبیخون ناجوانمردانه دشمن است.

مسئول کاروان پیاده انصار الحسین(ع) با اشاره به حرکت این کاروان برای پانزدهمین سال از مشهد مقدس تا کربلای معلی با پای پیاده گفت: حرکت پیاده‌روی این کاروان نیز در همین راستا است و این کاروان امسال برای پانزدهمین سال متوالی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاروان پیاده مشهد ـ کربلا 27 شهریورماه امسال پانزدهمین سفر خود را از مشهد مقدس با پای پیاده آغاز و بعد از عبور از پنج استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق شده است، افزود: این کاروان به مدت 15 روز نیز در خاک عراق پیاده‌روی خواهد کرد و پنج روز قبل از اربعین حسینی وارد کربلای معلی می‌شود.

رجبی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم شهرها، روستاها و مناطق در مسیر از این کاروان پیاده گفت: استقبال مردم از این کاروان بی‌نظیر و چشم‌گیر بود به گونه‌ای که به هر شهری که می‌رسیدیم مردم، مسئولان و هیئت‌های مذهبی به صورت خودجوش به استقبال این کاروان می‌آمدند و همه آن‌ها درحالی که اشک می‌ریختند کاروان را تا خروجی شهر بدرقه می‌کردند.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) مشهد مقدس عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پانزدهمین کاروان پیاده مشهد ـ کربلا بعد از حضور در کربلای معلی و شرکت در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، به نجف اشرف و زیارت بارگاه ملکوتی امیرالمومنین حضرت علی(ع) مشرف می شود و در روزهای آخر ماه صفر به ایران باز خواهد گشت.

captcha