سرگرمی‎های مشروع و صحیح برای نسل جوان فراهم شود
کد خبر: 3398236
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
طهماسبی:

سرگرمی‎های مشروع و صحیح برای نسل جوان فراهم شود

گروه اجتماعی: یک مدرس دانشگاه لرستان با اشاره به ابعاد تهاجمات فرهنگی دشمن، گفت: باید برای نسل جوان سرگرمی‎های مشروع و صحیح فراهم کرد تا جوانان جذب به تهاجمات فرهنگی نشوند.

فرهاد طهماسبی، از اساتید دانشگاه‌های لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان،  با اشاره به تهاجمات فرهنگی و ورود فرهنگ‎های غرب به ایران، گفت: خانواده اولین بنیان و مهم‎ترین بنیان در هر جامعه‎ای است که حفظ آن سبب حفظ فرهنگ و داشته‎ها و فروپاشی آن منجر به از بین رفتن آن اجتماع خواهد شد.
وی بیان کرد: اگر خانواده‎ها اصلاح، تقویت و آگاه شوند نیازی به انجام کارهای کلان برای مقابله با تهاجمات فرهنگی نیست چراکه در این محفل خصوصی، رفتارهای غیررسمی نسبت به رفتارهای رسمی گسترش بیشتری دارد.
این مدرس دانشگاه‎ اضافه کرد: اگر پدر و مادرها در مسیر درست زندگی کنند و فرزندان خود را نیز به‌سمت گام برداشتن در همان مسیر سوق دهند، اولین و مهم‎ترین گام جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی برداشته شده است.
این دکترای جامعه‎شناسی اضافه کرد: مبنای تهاجمات فرهنگی ارتباط نامشروع بین دختران و پسران است و اگر خانواده‎ها سطح آگاهی اجتماعی، فرهنگی و هویتی خود را بالا ببرند و نسبت به مسائل مختلف و راه‌کارهای مقابله با تهاجمات فرهنگی آگاهی داشته باشند، این تهاجمات کمترین آسیب را به اجتماع خواهد زد.
طهماسبی اظهار کرد: اگر خانواده‎ها با شناخت از مسائل مختلف و گرایش به آن و عمل به این مسائل و از طرفی با پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی می‎توانند با تهاجمات فرهنگی مقابله کنند.
وی تصریح کرد: دولت و حکومت وظیفه دارد با هنجار بودن خانواده، هنجاری رفتار کردن این بنیان مهم در اجتماعی را تسهیل کند.
این جامعه‎شناس یادآور شد: دولت می‌تواند با کمک به افزایش سنت ازدواج آسان، از رخنه تهاجمات فرهنگی به درون خانواده‎ها جلوگیری کند.
طهماسبی با بیان این‌که یکی از ابعاد تهاجمات فرهنگی مساله اعتیاد به مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: باید برای نسل جوان سرگرمی‎های مشروع و صحیح فراهم کرد تا جوانان جذب به تهاجمات فرهنگی نشوند.

captcha