فعالیت ۵۰ ساله حوزه کمالیه/ این مدرسه در زمینه تربیت استاد جدی‌تر عمل کند
کد خبر: 3365794
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
صادقی بیان کرد:

فعالیت ۵۰ ساله حوزه کمالیه/ این مدرسه در زمینه تربیت استاد جدی‌تر عمل کند

گروه اندیشه: رئیس حوزه علمیه کمالیه با اشاره به فعالیت ۵۰ ساله حوزه کمالیه گفت: این حوزه باید آن‌قدر استاد تربیت کند که علاوه بر نیاز خود حوزه، نیاز سایر حوزه‌های علمیه استان به استاد را نیز تامین کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله عباس‌علی صادقی، تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد امروز، 30 شهریور در مراسم آغاز سال‌تحصیلی جدید مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد، گفت: امام محمدباقر و امام جعفرصادق(ع) در زمانی واقع شدند که بنی‌امیه و بنی‌عباس درگیر بودند و این فرصتی برای این دو امام بزرگوار بود تا مکتب اهل‌بیت(ع) را به دنیا معرفی کنند.
وی با بیان این‌که حداکثر نشر علم را این بزرگوار انجام دادند، افزود: این دو امام بزرگوار توانستند علم را مکاشفه کنند و تمام کتابخانه‌های دنیا چه در ممالک اسلامی و چه ممالک غیراسلامی پر از مطالب مربوط به امامان محمدباقر و جعفرصادق(ع) است.
آیت‌الله صادقی اضافه کرد: با توجه به این‌که همه مردم نمی‌توانند طلبه شوند و به‌دنبال فقه و اصول بروند لذا نیاز است عده‌ای در این مسیر وارد شوند و شما طلاب به این واجب کفایی عمل کرده و پا در مسیر حوزه گذاشته‌اید.
رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد اشاعه علم و هدایت کردن جامعه و مردم را مهمترین وظیفه طلاب بیان کرد و گفت: طلاب و استید حوزه باید در کلاس درس حضور جدی داشته باشند جایز نیست یک طلبه یا استاد حوزه از حضور در کلاس غایب شوند مگر در مواقع بسیار ضروری  چراکه غائب شدن از کلاس به‌مثابه ضایع کردن عمر است.

طلاب و اساتید حوزه به‌هیچ وجه کلاس درس را تعطیل نکنند

آیت‌الله صادقی افزود: من معتقدم غائب شدن از کلاس درس مثل انجام گناه کبیره است لذا استاد و طلبه به‌هیچ وجه نباید کلاس را تعطیل کنند.
وی با تاکید براین‌که برای درس باید زحمت کشید و علاوه بر این یک طلبه باید اخلاص داشته باشد، اضافه کرد: درس بدون مباحث بی‌ارزش است چراکه در ذهن باقی نخواهد ماند و زود فراموش می‌شود مباحثه است که باعث ماندگاری مطالب در ذهن می‌شود.
رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با شااره به فعالیت 50 ساله این حوزه اذعان کرد: حوزه کمالیه خرم‌آباد 50 سال است فعالیت دارد این حوزه باید استاد تربیت کند نه این‌که خودش کمبود استاد داشته باشد در این مدت 50 سال این حوزه می‌توانست آن‌قدر استاد تربیت کند که علاوه بر نیاز خود حوزه نیاز سایر حوزه‌های علمیه به استاد را نیز تامین کند.
وی در خاتمه خطاب به طلاب گفت: شما باید نظرتان خیلی بلند باشد نباید با این هدف درس بخوانید که یک امام جماعت بشوید باید هدفتان این باشد که مثل آیت‌الله بروجردی شوید، یک فقیه، یک مجتهد و یک مرجع تقلید شدن باید هدف شما باشد تا به درجات بالا برسید.

captcha