قاریان خود را محدود به یک نوع رسم‌الخط خاص نکنند/رسانه ملی؛ نقش اول ترویج فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3358879
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
قره شیخ‌لو:

قاریان خود را محدود به یک نوع رسم‌الخط خاص نکنند/رسانه ملی؛ نقش اول ترویج فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به ترویج رسم‌الخط عثمان‌طه در میان قاریان و حافظان گفت: رسم‌الخط قرآن نباید انحصاری باشد بلکه باید از تمام رسم‌الخط‌ها استفاده شود و قاریان با انواع آن آشنا شوند و خود را به یک نوع رسم‌الخط عادت ندهند.

مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: هنر تلاوت صحیح و زیبای قرآن نوعی تبلیغ جذاب دینی در بین جوانان محسوب می‌شود.

تقلید در تلاوت قرآن عادی است

وی با بیان اینکه آموختن هر مهارتی در ابتدا نیازمند تقلید است افزود: قاریان تازه کار با تقلید از اساتید برجسته قرآنی، چه اساتید داخلی و چه اساتید خارجی می‌توانند با تکرار تلاوت قواعد صحیح را یاد بگیرند بنابراین تقلید در بحث تلاوت عادی است اما به مرور از بین می‌رود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در قالب مسابقات قرآنی در رده‌ها و سطوح مختلف اجرا شده است و این موضوع نشان دهنده اهمیت قرآن برای تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

پرداخت حقوق به مربیان قرآن جنبه تشویقی دارد

وی با اشاره به اینکه نگاه به قرآن نباید مادی باشد تصریح کرد: تمام کارها و اقداماتی که در جهت آموزش وترویج قرآن انجام می‌شود باید برای رضای خدا باشد، البته پرداخت حقوق به مربیان قرآنی به منظور تشویق آنها است نه ترویج نگاه مادی به فعالیت‌های قرآنی.

قره شیخ‌لو با اشاره به ترویج رسم‌الخط عثمان‌طه در میان قاریان و حافظان گفت: رسم‌الخط قرآن نباید انحصاری باشد بلکه باید از تمام رسم‌الخط‌ها استفاده شود و قاریان با انواع آن آشنا شوند و خود را به یک نوع رسم‌الخط عادت ندهند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها درحوزه قرآن ادامه داد: رسانه نقش اول در فرهنگ‌سازی قرآنی را دارد و انواع رسانه‌های مکتوب، شنیداری و دیداری در هر جایی که  به صورت جدی حضور پیدا کنند، ثمرات و آثار آن بسیار زود درجامعه دیده خواهد  شد.

جوانان سبک زندگی را از قرآن یاد بگیرند

این مقام مسئول، آموزش مسائل قرآنی به کودکان را از ضرورت‌های جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: امروز جوانان باید بیشتر با قرآن انس بگیرند و در مقابل هجمه‌های فرهنگی  دشمن، سبک زندگی اسلامی را از قرآن و اهل بیت(ع) یاد بگیرند.

پرداختن به قرآن ضرورت همگانی است

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در پایان تصریح کرد: بحث قرآن به همه مردم مربوط می‌شود و هرچقدر مردم به متولیان قرآن کمک کنند و در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشند ضمانت قرآنی شدن تمام شئون جامعه و کاهش آسیب‌ها بیشتر خواهد شد.

captcha