حجاب باطن، پرهیز از هرگونه ریا و جلب توجهی است که حسادت را بر می‌انگیزد
کد خبر: 3352832
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
برخورداری:

حجاب باطن، پرهیز از هرگونه ریا و جلب توجهی است که حسادت را بر می‌انگیزد

گروه اجتماعی: رایزن فرهنگی جامعةالقرآن اراک گفت: حجاب تنها پوشش ظاهری نیست، بلکه حفاظی باطنی است که هر نوع کرداری که مانع جلب توجه شود را در بر می‌گیرد، بنابراین حجاب باطنی پرهیز از هرگونه ریا و جلب توجهی است که مؤمنان را دچار حسد یا نا امیدی می‌کند.

مریم برخورداری، رایزن فرهنگی جامعةالقرآن اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی‌قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: تأکید فراوان خداوند در قرآن بر مسأله حجاب و روایاتی که در این زمینه وجود دارد اهمیت و جایگاه حجاب را در جامعه برای جلوگیری از انحطاط و فساد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در قرآن ابتدا بر حجاب مرد و سپس زن تأکید شده، ادامه داد: حجاب تنها پوشش ظاهری نیست، بلکه حفاظی باطنی است که  نوع نگاه کردن، طرز راه رفتن و هرنوع عمل و کرداری که  مانع  جلب توجه شود را در بر می‌گیرد  بنابراین  حجاب باطنی  پرهیز از هرگونه  ریا و جلب توجهی است که مؤمنان را دچار حسد یا نا امیدی می کند.

برخورداری افزود: حجاب باعث آزادی و آسایش فردی و اجتماعی است و قوانین وضع شده در مورد حجاب در جوامع اسلامی که  برگرفته از قرآن است باعث حاکمیت انسان‌ها بر نفس و مانع از انحطاط  جامعه می‌شود به همین دلیل است که جوامع غربی برای تحقق امیال نفسانی قوانین اسلامی را نشانه می‌گیرند و با زیر سؤال بردن حجاب قصد دارند زنان را دست آویز هوای نفس خود کنند.

مؤسس شعبه‌های قرآنی در استان مرکزی اضافه کرد: اساس حجاب از خانواده شروع می‌شود، باید آموزه‌های دینی در خانواده در رأس فعالیت‌ها قرار گیرد، نوع پوشش، طرز رفتار والدین در خانواده به ویژه قبل از تولد اثر چشم گیری در پرورش دینی کودکان دارد.

رایزن فرهنگی جامعةالقرآن اراک گفت: دومین نهاد تأثیرگذار، مدرسه است، باید مبحث حجاب توسط مسئولین برنامه‌ریزی و هدایت شود چرا که کودکان در مقاطع پایین تحصیلی بیشترین الگو پذیری را دارند، ورود به اجتماع بزرگتر همچون دانشگاه و محیط کار باید بعد از این مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصرح کرد: خوشبختانه  به  برکت امنیت نظام جمهوری اسلامی، جامعه  عاری از عوامل انحطاطی است، مسئولان باید در نظر داشته باشند زمان الگو پذیری افراد در دوره  کودکی است که لازم است حجاب برای آنان تعریف شود و تأثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی نیز تبیین شود، باید دانست که در دوره جوانی امر به حجاب و نهی از بی‌حجابی صرفاً اثر اجباری خواهد داشت.

رایزن فرهنگی جامعه القرآن  گفت: ازجمله راهکارهای تربیتی که باید مدنظر قرار گیرد بحث معاد شناسی در خانواده است. آشنایی با فرهنگ معاد مانع از ظهور  معضلات اجتماعی می شود، همچنین تقویت اراده و همت افراد در برابر وسوسه  کالای فرهنگی بیگانه  به‌ویژه آنچه حجاب را مورد هدف قرار داده است باید مورد توجه روان شناسان و مسئولین قرار گیرد.

برخورداری در پایان تأکید کرد: آگاه‌سازی افراد از اهداف غرب باید در صدر اقدامات باشد، غرب  در تلقین محدودیت‌های حجاب در راستای فعالیت‌های فرهنگی  گام‌های بزرگی برداشته است باید در برابر آن از رسانه کمک گرفت و با تدوین حجاب ایرانی  اسلامی در برابر واردات کالاهای غربی مقاومت کنیم  تا جایی که به جای  وارد کننده به صادر کننده حجاب تبدیل شویم.

captcha