مشارکت ۴۰۰۰ نفری هنرمندان ۳۰ استان کشور در جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3349430
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
دستغیب عنوان کرد:

مشارکت ۴۰۰۰ نفری هنرمندان ۳۰ استان کشور در جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع)

گروه هنر: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی ادبی ـ هنری حضرت شاهچراغ(ع) از مشارکت ۴ هزار نفری هنرمندان ۳۰ استان کشور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عصر پنج‌شنبه، 29 مرداد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی ادبی ـ هنری حضرت شاهچراغ(ع) که در سالن ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از این جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره در سطح ملی و در 7 رشته شعر، داستان، عکس، گرافیک، فیلم، خوشنویسی و المان شهری و با زیرشاخه‌های آن مجموعاً در 20 رشته برگزار شده است.
وی با یادآوری اینکه این جشنواره از دی ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، افزود:‌ فراخوان جشنواره از بهمن سال 93 اعلام شد که مهلت ارسال آثار تا 15 تیرماه سال جاری بود و در این مدت 4 هزار اثر از هنرمندان 30 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
دستغیب ابراز کرد: بیشترین آثار رسیده مربوط به بخش عکس و بیشترین شرکت‌کنندگان بعد از فارس، متعلق به استان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی بوده است ضمن اینکه 56 داور نیز در 20 رشته این جشنواره، آثار را به‌صورت کدگذاری داوری کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه 1200 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند، گفت: در این جشنواره 130 نفر به‌عنوان نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف معرفی و تقدیر خواهند شد.
منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری 18 کارگاه تخصصی در طول برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: همچنین اکران فیلم‌های برگزیده و شب شعر جشنواره نیز جزو برنامه‌های این جشنواره بوده است.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنواره ادبی ـ هنری می‌ت واند در جنوب کشور تأثیرگذار باشد، گفت: سطح آثاری که امسال به این جشنواره ارائه شد، نسبت به سال گذشته جهش و رشد قابل توجهی داشته است.

captcha