همایش «یادمان غریب» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3335139
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
مردادماه؛

همایش «یادمان غریب» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همایش تجلیل از آزادگان با عنوان «یادمان شهدای قریب»، با حضور آزادگان ۳۰ شهرستان خراسان رضوی مردادماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.

سید مجیدحسینی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری المپیاد علمی ویژه دانش‌آموزان ایثارگر و شهدا خبر داد و افزود: این المپیاد در گروه دانش‌آموزی اول و دوم متوسطه خراسان رضوی در رشته ریاضی و فیزیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 170 دانش‌آموز در این المپیاد شرکت خواهند کرد، ادامه داد: سالروز ورود آزادگان مراسم خاصی را با حضور 30 شهرستان استان، همایش تجلیل از آزادگان با عنوان «یادمان شهدای قریب»، شهدای آزاده که در دوران اسارت شهید شدند و پیکر پاک آن‌ها به دیارشان باز نگشته است را برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برگزاری همایش کوه‌پیمایی ویژه ایثارگران، و خانواده شهدا با حضور آحاد مردم خبر داد و با اشاره به برگزای مراسمی به مناسبت روز دختر برای فرزندان شهدا و ایثارگر، افزود: همچنین ویژه برنامه‌ آزادگان ملبس به لباس دوران اسارت در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

حسینی با بیان اینکه قرار است این مراسم 25 ذی‌القعده در روز زیارتی امام رضا(ع) برگزار شود، غبارروبی مزار سید آزاده حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

captcha