تیرماه؛ آغاز جشنواره قرآنی کمیته امداد لرستان/۱۰ هزار متسابق ارزیابی می‌شوند
کد خبر: 3316310
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
فروتن‌نیا خبرداد:

تیرماه؛ آغاز جشنواره قرآنی کمیته امداد لرستان/۱۰ هزار متسابق ارزیابی می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد لرستان با اشاره به آغاز جشنواره قرآنی کمیته امداد، گفت: پیش‌بینی شده که در مرحله اول حدود ۱۰ هزار نفر جهت شرکت در این جشنواره قرآنی ارزیابی و سطح‌بندی شوند.

بهنام فروتن‌نیا، رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با مسابقات قرآن کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این مسابقه از اول تیرماه سال‌جاری آغاز می‌شود. این مسابقه در مقاطع ابتدایی، اول متوسطه، دوم متوسطه، دختران و مادران بازمانده از تحصیل و نیز دانشجویان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به این‌که محتوای مسابقات برای مقطع ابتدایی موضوعی است، بیان کرد: هر مقطع سوره‌های خاصی را به‌صورت ترتیل می‌خواند که از دوم ابتدایی شروع شده و توجه به مقطع دانش‌آموز به تعداد سوره‌ها اضافه می‌شود. فقط در مقطع ششم ابتدایی مسابقات صوت برای پسران و مسابقه ترتیل برای دختران برگزار می‌شود.

فروتن‌نیا تصریح کرد: از یکم تیر ما حدود پنج هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان سطح استان سطح سنجی می‌شوند و در مرداد ماه مرحله دوم آن انجام می‌شود. مسابقات برای افرادی تا سطح راهنمایی یا متوسطه تا شهریورماه به پایان می‌رسد و مسابقات ویژه زنان و دختران بازمانده از تحصیل نیز تا پایان اسفندماه به پایان می‌رسد. پیش‌بینی شده حدود 10 هزار نفر در این سطح‌بندی شرکت کنند.

captcha