پایداری فرهنگ ملی در گرو تقویت فرهنگ بومی است
کد خبر: 3305302
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
سپهر:

پایداری فرهنگ ملی در گرو تقویت فرهنگ بومی است

گروه اجتماعی: فرماندار قروه گفت: پایداری فرهنگ ملی در گرو تقویت فرهنگ بومی و محلی است که دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در این بین نقش ارزنده‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، شعبان سپهر، فرماندار قروه در نشست با دانش‌آموزان دختر عضو سازمان‌های دانش‌آموزی این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ساختارها و تشکیلاتی که از دل جوامع بر می‌آید، مولود نیاز همان جوامع و سازمان‌ها برای ارائه خدمت بهتر و پاسخگویی مطلوب‌تر به نیازهاست.
وی با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از دل چنین ساختارهایی می‌گذرد، افزود: سازمان دانش‌آموزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی انقلابی گرفت و در قالبی بسیار بهتر و تشکیلاتی سازمان‌یافته‌تر توانست فعالیت‌های خود را ارتقا دهد.
به گفته فرماندار قروه، این ساختار توانست با احساس هویت فرهنگی خاص، برای دانش آموزان ارزش‌آفرینی کند تا در پرتو آن تلاش دانش آموزان را برای تحقق اهداف سازمان، دو چندان نماید.
سپهر با اشاره به نقش این سازمان‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز باشد اما در حوزه پرورش و پژوهش این سازمان‌ها و دانش‌آموزان هستند که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.
وی افزود: این سازمان‌ها با فراهم کردن بستر تعاملات بین‌استانی و تعمیق تبادلات فرهنگی، هویت و همبستگی ملی را تقویت کنند و فرهنگ ملی را در قالب فرهنگ‌های بومی و محلی پایدار نمایند. دانش آموزان باید تخصص‌های لازم را فرا بگیرند تا در زندگی اجتماعی بتوانند نقش‌های بهتری را به عنوان یک شهروند اخلاق‌مدار و توانمند ایفا کنند.
وی با تاکید بر تعاملات بیشتر چنین سازمان‌هایی در جامعه، افزود: کسانی که حرکت در مسیر فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه را برگزیده‌اند بدون شک از حرکت خسته نمی‌شوند و تا رسیدن به هدف به حرکت ادامه خواهند داد.
فرماندار قروه افزایش مهارت‌های اجتماعی را نیاز کل جامعه بشری برشمرد و افزود: حضور در فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی باعث خواهد شد تا اطمینان و اعتماد به نفس در دانش آموزان تقویت شود.
سپهر موفقیت مدیرانی که تا پیش از مدیریت در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته‌اند را بیشتر از دیگران عنوان کرد و افزود: این افراد در بین مدیران هم‌تراز خود بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اندکه کارآمدی آنان ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های اجتماعی آنان داشته است.
وی خطاب به دانش آموزان یادآور شد: شما مدیران آینده جامعه هستید و با حرکت خوبی که در این مسیر برای خود انتخاب کرده‌اید، قطعا از مدیران موفق آینده خواهید بود.

captcha