توزیع کتاب‌های فرهنگی ـ مذهبی ‌بین زائران نوروزی قم
کد خبر: 3050273
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

توزیع کتاب‌های فرهنگی ـ مذهبی ‌بین زائران نوروزی قم

گروه اجتماعی: دبیر کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائران استان قم از توزیع کتاب‌های فرهنگی با مضامین اجتماعی، دینی و مذهبی ‌بین مسافران و زائران نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالرضا ایزدپناه، دبیر کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائران استان قم با اشاره به اجرای طرح نوروزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از 27 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال جاری گفت: در این طرح 9 هزار جلد در حال توزیع است.

وی افزود: از این تعداد هفت هزار جلد در اختیار ستاد تسهیلات زائران و دو هزار جلد در اختیار استانداری قم قرار گرفته شده است تا ‌بین زائران توزیع شود.

ایزدپناه با اشاره به برگزاری جلسات در جهت تعامل بین دستگاه‌های مربوطه در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مسافران گفت: سه جلسه در استانداری با حضور سازمان‌های مربوطه فرهنگی و دو جلسه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تا بسته‌های فرهنگی مناسبی ‌بین مسافران توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: کتاب‌های تهیه شده برای مسافران در رده‌های سنی مختلف در موضوعات مختلف و زندگی‌نامه حضرت زهرا(س) است تا در بهار فاطمی مردم در‌باره سیره این بانوی مطهر اطلاعات را کسب کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مختلفی در سطح استان قم با همکاری نهادهای مختلف در طرح نوروزی برپا است، گفت: این نمایشگاه‌ها با تعامل معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری قم و سایر مراکز فرهنگی با مضمون ترویج معارف اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و آشنایی با دوران قبل و بعد از ظهور حضرت ولی عصر(عج) و مشاوره، پاسخ به سؤالات شرعی و دینی و غرفه کودکان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: تبلیغ چهره به چهره، ارائه خدمات فرهنگی به ناشنوایان و تکریم زائران غیر‌ایرانی به زبان‌های مختلف از قبیل عربی، اردو و انگلیسی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در تعطیلات نوروزی خواهد بود.

captcha