مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حوزه کمالیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3014819
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حوزه کمالیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری توسط اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با برنامه‌های ویژه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برنامه محوری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  در محل حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و هم‌زمان با روز شهادت این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه توسط اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدوی به مصوبات کارگروه ساماندهی شئون فرهنگی استان برای برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه اشاره کرد و بیان داشت: مقرر شده میراث فرهنگی لرستان نسبت به رعایت حرمت ایام فاطمیه در اماکن تفریحی و تاریخی نظارت‌های لازم را صورت دهد.
وی با بیان این‌که طی پنج روز به‌خصوص روز شهادت و روزهای قبل و بعد از شهادت حضرت زهرا(س) باید برنامه‌های عزاداری برگزار و حرمت این ایام نگه داشته شود، افزود: همچنین مقرر شد که در اماکن تفریحی و تاریخی استان محلی برای ارائه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین پاسخگویی به سؤالات شرعی مسافران در نظر گرفته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان یادآور شد: همچنین مقرر شد به ائمه جمعه استان ابلاغ شود که در خطبه‌های هفتم فروردین ماه نسبت به تبیین سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای نمازگزاران اقدام کنند.
حجت‌الاسلام مهدوی از نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان بر عملکرد هیئت‌های مذهبی خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه با محوریت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در برنامه‌های مختلف مذهبی آسیب جدی مشاهده نشده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌ها به اعضای ستاد هماهنگی شئون فرهنگی استان گفت: در جریان برگزاری مراسم‌ها باید دستگاه‌های مختلف هماهنگ بوده و در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی حرکت کنند.

captcha