مقابله با جنگ نرم با اخلاق والای محمدی امکانپذیر است
کد خبر: 2670681
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

مقابله با جنگ نرم با اخلاق والای محمدی امکانپذیر است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت قشم گفت: مقابله با جنگ مذهبی که دشمنان به آن دامن می‌زنند با برگشت به اخلاق والای محمدی‌(ص) و تطبیق مکارم اخلاق آن حضرت، امکانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم  صبح امروز، 14 دی  در مراسم جشن میلاد حضرت رسول‌(ص) در مسجد جامع اهل سنت قشم با بیان این مطلب اظهار کرد: با وحدت عملی می‌توانیم چهره زیبای اسلام را جایگزین حرکت نابخردانه دشمنان کنیم.
وی افزود: دشمنان در پی خشن نشان دادن چهره اسلام هستند و امروز ما باید تلاش کنیم چهره مهربان و زیبای اسلام را به همه جهانیان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: مسلمانان باید در این مقطع زمانی حساس که دشمنان قسم‌خورده اسلام توطئه نخ نمای ایجاد تفرقه بین مسلمین و زشت جلوه دادن چهره اسلام را که 14 قرن قبل قرآن کریم از آن پرده برداشته را با وحدت عملی و بر محور مشترکات و با حرکت در یک صف واحد، خنثی کنند.
امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: مقابله با جنگ مذهبی که دشمنان به آن دامن می زنند با برگشت به اخلاق والای محمدی‌(ص) و تطبیق مکارم اخلاق آن حضرت، امکانپذیر است.
وی خطاب به کسانی‌که تلاش می کنند اسلام را دین خشن جلوه دهند، اظهار کرد: پیامبر(ص) که سرآمد این دین است از راستگویی، مهربانی، معرفت، امانتداری، اخلاق حسنه، حلم و بردباری، بخشندگی، جلال و شکوه و ده ها ویژگی دیگر برخوردار بود و این چنین دینی با چنین رهبری نمی تواند خشن باشد.
شیخ خطیبی گفت: نام رسول خدا‌(ص) در قلوب مسلمانان و بر سر زبان همه ما قرار دارد و هیچ شخصیتی را نمی توان پیدا کرد که انسان‌ها هر روز و به کرات از او نام ببرند مگر حضرت محمد‌(ص) و این از ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار اسلام است.

وی در پایان گفت: اخلاق پیامبر(ص) تربیت‌کننده بشریت است و امروز ما باید نه از طریق قلم و کاغذ بلکه از طریق اخلاق عملی، نورانیت اسلام و شخصیت بی‌نظیر پیامبر رحمت‌(ص) را به جهانیان معرفی کنیم.

captcha