مستندسازی و مستندنگاری آثار شهدا به‌صورت جدی پیگیری شود
کد خبر: 2658852
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
شاهرخی خواستار شد:

مستندسازی و مستندنگاری آثار شهدا به‌صورت جدی پیگیری شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه آثار شهدا در آینده قابل دسترسی نیست، خواستار سرعت بخشیدن به کار مستندسازی و مستندنگاری آثار شهدا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین شب گذشته، 9دی درجلسه هماهنگی ستاد کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 3هزار شهید استان قزوین که در سالن شهید حسنپور سپاه استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری آثار شهدا اظهار کرد:  اهمیت جمع آوری آثار شهدای 8سال دوران دفاع مقدس به اندازه‌ای است که ما نباید فرصت ها را از دست بدهیم چرا که اگر این فرصت‌ها از بین برود نخواهیم توانست به آن اهداف مورد نظر خود برسیم.

وی گفت: جمع آوری آثار شهدا کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است و باید تلاش کنیم هر چه سریعتر آثار به جا مانده از شهدا را جمع آوری کنیم چرا که گذر زمان سریع است و این آثار دیگر در آینده در دسترس نیست. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه عنوان کرد: وجود خانواده‌های شهدا که یادگاران شهیدان هستند فرصتی مناسب است تا بتوانیم برای جمع آوری اسناد شهدا از آنان استفاده کنیم و باید باید تلاش کنیم آثار انسان‌هایی که در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کردند را به خوبی جمع آوری کنیم و این منابع عظیم را از دست ندهیم.

این مسئول با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در راستای جمع آوری آثار تصریح کرد: موانع و چالش‌هایی بر سر راه وجود دارد که سبب عدم انسجام در برخی امور شده و با عث شده تا سرعت کار در مرحله پردازش چشمگیر نباشد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های منتشر شده مختص به زندگی نامه شهدا است عنوان کرد: کتاب‌هایی که در این زمینه به چاپ می‌رسند فقط به زندگی نامه و وصف حال و بازگویی خاطرات دفاع مقدس می‌پردازند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تشریح کرد: توقع داریم که ستاد کنگره شهدای استان به صورت فعال یک گروهی را برای تجریه و تحلیل داده‌ها ایجاد نماید و کار مستند سازی و مستند نگاری آثار شهدا را بصورت جدی پیگیری نمایند.

شاهرخی بابیان اینکه باید از موازی کار‌ها پرهیز کنیم گفت: باید در انجام امور و جمع آوری آثار از موازی کاری‌ها پرهیزکنیم و ستاد کنگره شهدا استان باید نقش پررنگ‌تری در این زمینه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: چگونه جمع آوری و بدست آوردن آثار شهدا ظرافت هنری ستاد گنگره شهدا استان است که با هر امکاناتی این آثار را جمع آوری نماید تا بتواند آثار شهدای 8 سال دفاع مقدس را جمع آوری  و تولید کند و در آخر ختم به تولید محصول شود.

وی با بیان اینکه هزار و 200 نفر از شهدای استان قزوین شناسایی شده‌اند، مطرح کرد: اگر امروز به کار جمع آوری آثار شهدا نپردازیم دیگر فرصت جمع آوری آنها را نخواهیم داشت، نگهداری و ذخیره آثار شهدا کاری ارزشمند برای نسل‌های آینده است.

captcha