بصیرت مهمترین اصل برای مقابله با جنگ نرم است
کد خبر: 2656598
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵

بصیرت مهمترین اصل برای مقابله با جنگ نرم است

گروه سیاسی: امام جمعه ریگان گفت: دشمنان در جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای درصدد از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند اما انسانی به سلامت به مقصد می‌رسد که بصیرت داشته باشد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی، امام جمعه ریگان روز گذشته، 9 دی در اجتماع بزرگ 9 دی در مسجد جامع ریگان گفت: کور کسی نیست که چشمش نابینا باشد بلکه کور واقعی کسی است که دیده بصیرتش کور باشد و عده‌‌ای هستند که کور مادرزاد هستند اما بصیرت دارند.
وی افزود: دشمنان در جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای درصدد از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند اما انسانی به سلامت به مقصد می‌رسد که بصیرت داشته باشد.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: در جنگ صفین اگر عده‌ای بصیرت داشتند مقابل امیرالمؤمنان(ع) قرار نمی‌گرفتند و با قرآن ناطق نمی‌جنگیدند.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی گفت: در فتنه 88 هم عده‌ای از خارج از کشور با عده‌ای از فتنه‌گران داخلی هم‌‌کاسه شده بودند و ابزار دست دشمن قرار گرفتند و فتنه‌ای به‌پا شد.
وی عنوان کرد: در این بین رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی عده‌ای از نمایندگان کاندیداها را به حضور طلبیدند و نصایحی فرمودند اما این نصایح به‌گوش‌شان نرفت.
امام جمعه ریگان افزود: عده‌ای فتنه به‌ پا کرده و از فرمان امام جامعه تمرد کردند و این فتنه‌ای بزرگ است.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی اظهار کرد: فتنه‌گران در فتنه 88 همان کار را کردند که بنی‌امیه کرد، بنی‌امیه سوت و کف زد و در فتنه 88 و در عاشورای امام حسین(ع) فتنه‌گران سوت و کف زدند و به پرچم امام حسین(ع) و عکس امام خمینی(ره) اهانت کردند.
وی گفت: از خارج از کشور به فتنه‌گران دیکته می‌کردند که سکوت نکنید و به‌پا خیزید و سران فتنه جاهلانی بودند که گوش به فرمان آن‌ها دادند.
امام جمعه ریگان تصریح کرد: اگر رافت نظام اسلامی نبود مردم نمی‌گذاشتند آب گوارایی از گلوی فتنه‌گران پایین رود.

حجت‌الاسلام رنجبرماهانی تأکید کرد: در فتنه 88 یوسف انقلاب اسلامی با بصیرت‌دهی خود چنان خواب آشفته مستکبران را تعبیر کردند که در روز 9 دی مردم با خروش به کف خیابان‌ها آمدند و انزجار خود را نسبت به فتنه‌گران به نمایش گذاشتند.
وی افزود: در خنثی‌سازی فتنه 88 چند عامل اصلی از جمله درایت و صلابت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم وجود داشت.
امام جمعه ریگان اظهارکرد: الحمدالله امروز هم بیداری اسلامی آنقدر گسترش یافته که حاکمان بحرین و آل‌خلیفه به‌جایی رسیده‌اند که نمی‌توانند مردم را ساکت کنند.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی با اشاره به رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) خاطرنشان کرد: این رزمایش وحشتی را در دل دشمن انداخته است که این رزمایش بیخ گوش آن‌ها انجام شد و این صلابت و اقتدار نیروهای دفاعی ما را نشان می‌دهد.
 

captcha