سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)؛ بهانه‌ای برای تطبیق سبک زندگی نبوی
کد خبر: 2624740
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
خطیب برجسته کشوری تأکید کرد:

سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)؛ بهانه‌ای برای تطبیق سبک زندگی نبوی

گروه اجتماعی: برگزاری مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بهانه‌ای است برای اینکه ما در پرتو آن رفتار و کردار خود را با بیانات و روش زندگی حضرت تطبیق دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نجم‌الدین طبرسی، خطیب برجسته کشور روز گذشته، 30 آذر در تجمع لبیک یارسول الله(ص) در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، از حضرت محمد(ص) به‌عنوان بهترین الگوی بشریت یاد کرد و گفت: خداوند متعال برای رسیدن به سعادت و کمال بشریت انبیاء و ائمه معصوم(ع) را به‌عنوان الگو فرستاده که در این میان نبی‌مکرم اسلام(ص) را به‌عنوان برترین الگو و اسوه بشریت معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم الگوپذیری از رفتار و منش حضرت محمد(ص)، بیان کرد: انسان اگر بخواهد به درجه‌ای از کمال و سعادت دست یافته و ایده‌ها و آرزوهایش محقق شود باید از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پیروری کند.

حجت‌الاسلام طبرسی‌ اظهار کرد: برگزاری مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بهانه‌ای است برای اینکه ما در پرتو آن رفتار و کردار خود را با بیانات و روش زندگی حضرت تطبیق دهیم.

این خطیب برجسته‌ با اشاره به اخلاق والای حضرت محمد(ص) از پیامبر(ص) به‌عنوان رحمةللعالمین یاد کرد و افزود: شایسته است که انسان برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت این رحمت الهی را الگوی حرکت و منش  خود قرار دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه به‌دلیل هجمه‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان و ورود ماهواره به بطن زندگی مردم بسیاری از الگوهای غلط و ناپسند وارد زندگی مردم بویژه نسل جوان شده که این خود زنگ خطر جدی برای همگان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام طبرسی اظهار کرد: جوانان ما جوانانی معتقد و از سلامت نفس برخوردار هستند و قطعاً صلاح دنیا و آخرت آنها در گرو الگوپذیری از پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و سایر عالمان و بزرگانی است که در راه صراط مستقیم گام برمی‌دارند و ما نیز باید تلاش کنیم تا الگوهای مناسب و روش و منش اولیای الهی را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

این خطیب برجسته کشور در پایان، یادآور شد: فرهنگ حضرت محمد مصطفی(ص) به‌وسیله اهل‌ بیت(ع) و بزرگان دین به دست ما رسیده است که باید در پاسداشت و انتقال این فرهنگ نهایت دقت و همت را داشته باشیم.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم که همزمان با 28 ماه صفر در این آستان مقدس برگزار شد ضمن قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه بعید عاشقان و دلدادگان ساحت مقدس اهل‌ بیت(ع) با نوای ذاکران اهل‌بیت(ع) در سوگ رسول ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) و امام حسن(ع) به عزاداری پرداختند.

captcha