بصیرت‌افزایی فرهنگ حسینی و نبوی در بطن اربعین نهفته است
کد خبر: 2614243
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
رئیس اداره اوقاف دلیجان:

بصیرت‌افزایی فرهنگ حسینی و نبوی در بطن اربعین نهفته است

گروه اجتماعی: اربعین امام حسین(ع) تنها ذکر نام سیدالشهدا(س) نیست؛ بلکه توجه و بصیرت‌افزایی فرهنگ حسینی و دین نبوی در بطن این روز مهم نهفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام کرامتی، امام جمعه دلیجان امروز، 11 آذر در جلسه هماهنگی مراسم اربعین در امامزاده زبیده خاتون(س) این شهرستان، گفت: با توجه به اینکه دشمن از هر فرصت و موقعیتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند؛ بنابراین اربعین نیز یکی از همین روزهایی است که مورد توجه دشمن بوده و با استفاده از هر سلاح و ترفندی قصد دارند از تجمع و اقامه عزای حسینی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید در اتحاد و وحدت اسیر فتنه دشمنان نشده و اختلافات جزیی را کنار بگذارند، اضافه کرد: حضور در عزای اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی انتظارات و امید دشمنان را با یأس و ناامیدی مواجه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کرامتی ضمن اشاره به این نکته که مسلمانان محبت این امام همام را دل‌های خویش پرورانده با تبعیت از آن حضرت در برابر ظلم مبارزه می‌کنند، اظهار کرد: موج بیداری امروز در جهان اسلام محصول واقعه کربلا، درس آموزی در مکتب امام حسین(ع) و خواستن آزادی است.

وی ضمن تأکید برلزوم حفظ وحدت همه مسلمانان، اضافه کرد: دشمن همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را هدف قرار داده و برای رسیدن به خواسته و اهداف خویش سرمایه‌گذاری کلان کرده است.

کرامتی همچجنین به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات گهربار و دغدغه معظم‌له در خصوص خدمات فرهنگی باید برنامه‌های این حوزه با دقت و بررسی بیشتری انجام شود.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان نیز در ادامه، افزود: اربعین امام حسین(ع) تنها ذکر نام سیدالشهدا(س) نیست؛ بلکه توجه و بصیرت‌افزایی فرهنگ حسینی و دین نبوی در بطن این روز مهم نهفته است.

وی با بیان این مطلب که با اقامه عزای حسینی از عاشورا تا اربعین بر معرفت دینی و بصیرت ما افزوده خواهد شد، اضافه کرد: فداکاری، ایثار، آزادی تبعیت از فرامین الهی از جمله درس‌هایی است که محصول درک واقعی از شور و شعور حسینی است.

حجت‌الاسلام آسوده به قرائت پرفیض زیارت اربعین نیزاشاره کرد و گفت: اهمیت خواندن زیارت اربعین تا جایی است که از علائم شیعه دانسته شده است‌.

وی در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری برنامه اربعین در جوار مقدس امامزاده زبیده خاتون(س) دلیجان قدمت دیرینه دارد، افزود: این مراسم باشکوه هرسال با حضور بیش از 5 هزار نفر از اقصی نقاط کشور به ویژه استان مرکزی همزمان با اربعین حسینی در این امامزاده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: این مراسم با هدف ایجاد فضا برای کار فرهنگی و بیان اهداف سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا و اقامه سوگواری این امام همام با همکاری تمامی دستگاه‌ها، ادارات و نهادها برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف دلیجان در پایان با بیان اینکه حجت‌الاسلام الهامی‌نژاد، مدرس حوزه علمیه قم میهمان ویژه این مراسم بوده و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، یادآور شد: پوشش خبری و پخش از سیمای آفتاب استان،  استقرار اکیپ پزشکی، مرثیه سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم است.

captcha