تحریم ابزار دشمن برای مبارزه با اصول اسلامی است
کد خبر: 2611237
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
شاهرخی:

تحریم ابزار دشمن برای مبارزه با اصول اسلامی است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه تحریم ابزار دشمن برای مبارزه با اصول اسلامی است، گفت: بهترین راه برون‌رفت کشور از چالش‌ها حاکمیت تفکر بسیجی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(ع) استان قزوین صبح امروز، 3 آذر در همایش شکوه هجرت که در سالن شهید حسن‌پور استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل بسیج ایجاد یک فرهنگ برای حرکت، تصمیم‌گیری و اقدام عاقلانه و انقلابی برای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج برگرفته از اعتقادات و باورهای ملت مسلمان ایران است، افزود: بهترین راه برون‌رفت کشور از چالش‌ها حاکمیت تفکر بسیجی در جامعه است.

شاهرخی با بیان اینکه رمز پیروزی و استمرار حرکت انقلاب اسلامی وجود همین تفکر بسیجی است، ادامه داد: نباید اجازه کمرنگ شدن فرهنگی بسیجی را بدهیم بلکه این فرهنگ غنی و پربار باید به یک فرهنگ اجتماعی فراگیر ‌بین ملت تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر بسیج سازندگی، این سازمان را استمرار حرکت جهاد سازندگی دانست و بیان کرد: جهاد سازندگی شجره طیبه‌ای بود که با خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت منشأ خدمات بسیار زیادی برای کشور شد.

این مسئول با بیان اینکه حرکت بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی بیانگر پیام مهمی برای دیگر ارکان جامعه است، ادامه داد: بسیج به دنبال این نکته است تا آحاد ملت و مسئولین به این نکته مهم پی ببرند که باید با نگاه به درون حرکت کشور را تنظیم کرد و توانمندی‌های بالقوه کشور را به بالفعل تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نباید به دستاویزی برای دشمن قرار بگیرد، تأکید کرد: دشمن در تلاش است تا با استفاده از نقاط ضعف اقتصادی تمام بخش‌های کشور از جمله فرهنگ را مصادره کند.

شاهرخی اصلی‌ترین راهبرد مقابله با معضلات و چالش‌های کشور را معضلات و چالش‌های اقتصادی دانست و گفت: بارور کردن اقتصاد مقاومتی حذف این معضلات و چالش‌ها را به‌دنبال دارد.

وی اظهار کرد: بسیج باید ابتدا گفتمان رهبری را درک کرده و سپس به‌دنبال ترویج این گفتمان و مطالبه آن باشد تا گفتمان رهبری به یک شعار تبدیل نشود‌.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: اگر به توانمندی‌ها وظرفیت‌های ویژه موجود در درون کشور توجه نکنیم قطعا شاهد بروز مشکلات بیشتری در آینده خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نباید تمام مشکلات کشور را در تحریم و سیاست خارجی دانست، افزود: تک‌محصولی بودن و اتکا‌ به نفت، سیستم ناکارآمد وصول مالیات در کشور، دلالی و واسطه‌گری، ورود و خروج کالای قاچاقریال عدم مدیریت منابع مالی و بانکی، عدم توجه به اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز 1404 و مصرف‌گرایی مشکلاتی است که باید در درون کشور و به دور از تحریم‌ها به‌دنبال حل آن بود.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های حل این مشکلات ایجاد ارتباط مناسب بین دانشگاه، صنعت و اقتصاد است، بیان کرد: مبارزه با این فرآیندهای اشتباه نیازمند عزم ملی و مطالبه گری از مسئولین است.

وی در خاتمه با بیان اینکه تحریم ابزار دشمن برای مبارزه با اصول اسلامی است، افزود: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و شناسایی چالشهای درون نظام می‌تواند به پیشرفت کشور کمک قابل توجهی کند.

captcha