«روز واقعه» در زمان حال با ۱۰ میلیارد هم ساخته نمی‌شد
کد خبر: 1466850
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
مرتضی شایسته:

«روز واقعه» در زمان حال با ۱۰ میلیارد هم ساخته نمی‌شد

گروه هنر: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز واقعه»، معتقد است اگر بنا بود امروز این فیلم ساخته شود، به بودجه‌ای بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان نیاز داشت.

مرتضی شایسته، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز واقعه» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دلایل ساخت آثاری همچون «روز واقعه» اظهار کرد: مهمترین عاملی که سبب می‌شود فیلمی چون «روز واقعه» ساخته شود در گام اول فیلمنامه آن است. در مرحله بعد امکاناتی که در اختیار سینماگران قرار می‌گیرد، اتفاق مهم دیگری است که سبب ساخته شدن چنین فیلم‌هایی می‌شود. مطلب دیگر این‌که تولید چنین کارهایی نیازمند سرمایه است تا کاری که در این حوزه هستند با بهترین شکل ممکن تولید شوند.

وی افزود: دلیل اصرار من بر این موضوع که کاری که در حوزه عاشورا ساخته می‌شود باید با بهترین امکانات موجود تولید شود این است که در حوزه‌های دیگر می‌توان کار ضعیف هم انجام داد، اما حماسه عاشورا موضوعی است که خطا و ضعف در آن جایی ندارد. عاشورا تنها یک رویداد نیست، بلکه یک جریان تاریخ ساز است که راه سعادت را به بشریت نشان می‌دهد، پس نباید در این حوزه با ضعف و ناتوانی سخن راند. مطلب دیگر این‌که اگر امروز بخواهیم فیلمی چون «روز واقعه» تولید کنیم، حداقل نیاز به بودجه 10 میلیاردی داریم. این امکان برای من به عنوان تهیه‌کننده بخش خصوصی وجود ندارد، پس نهادهای دولتی باید در این حوزه ورود کنند تا من بتوانم قدم در راه تولید چنین کاری بردارم.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه فیلمسازی درباره امام حسین(ع) بزرگترین سعادت است، گفت: تمام آرزوی من این است که بتوانم درباره امام حسین (ع) و ائمه اطهار فیلم بسازم، چون به کار کردن در این حوزه افتخار می‌کنم، اما همانگونه که گفتم باید قدرت انجام چنین کاری را داشته باشیم. نکته دیگر این‌که متاسفانه بعد از «روز واقعه» هنوز فیلمنامه جذابی به من پیشنهاد نشده تا بتوانم برای تولید آن انگیزه پیدا کنم، والا باز هم می‌گویم که برای من هیچ افتخار و سعادتی به اندازه خدمت به ابا عبدالله(ع) وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال‌هاست که در پی ساخت فیلمی درباره حضرت نرجس خاتون(س) هستم، چون معتقدم زندگی مادر امام زمان(عج) به اندازه‌ای زیباست که اگر آن را تبدیل به فیلم سینمایی کنیم با استقبال وسیع مخاطبان مواجه خواهد شد. اما جدا از بحث امکانات که به وفور درباره آن صحبت شد، مشکلاتی که پیش روی این داستان به لحاظ پوشش زنان وجود دارد کمی دست ما را برای تولید بسته است. در این زمینه فکر می‌کنم حوزه‌های علمیه می‌توانند به ما یاری رسانند تا بدانیم به چه طریق در این حوزه ورود کنیم که دستخوش لغزش نشویم.

شایسته در پایان خاطرنشان کرد: سینما اگر بتواند گوشه‌ای از عظمت عاشورا را تصویر کند به عقیده من می‌تواند برای خود اعتبار مادی و معنوی بسیاری کسب کند، چون جدا از اجر معنوی، مطمئن هستم کاری که در حوزه عاشورا تولید می‌شود اگر به شکل شایسته ساخته شود آن کار می‌تواند در بعد بین‌المللی هم تماشاگران بسیاری را به سالن های سینما بکشاند، زیرا هیچ کس وجود ندارد که داستان عاشورا را بشنود اما عاشق اباعبدالله(ع) نشود.

captcha