اجرای تدابیر امنیتی ویژه عاشورا در کربلا/ تلاش داعش برای انفجار ترویستی
کد خبر: 1466597
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

اجرای تدابیر امنیتی ویژه عاشورا در کربلا/ تلاش داعش برای انفجار ترویستی

گروه بین‌الملل: وزیر دفاع عراق با اشاره به نیت داعش برای هدف‌ قراردادن زائران حسینی در روز عاشورا، از اجرای تدابیر امنیتی ویژه این مناسبت در استان کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «صوت العراق»، خالد العبیدی اظهار کرد: اطلاعات رسیده حاکی از آن است که داعش قصد دارد، استان کربلا را در روز عاشورا مورد هدف قرار دهد.
وی افزود: نیروهای امنیتی برای مبارزه با هر نوع اقدام تروریستی آماده هستند و برنامه امنیتی خوب و مناسبی برای اجرا در عاشورا در نظر گرفته شده است.
العبیدی از شهروندان عراقی خواست که اگر اطلاعاتی دارند که به دستیابی به اماکن اخفای تروریست‌ها و مغرضان منجر می‌شود، آن را به مسئولان امنیتی ابلاغ کنند.
وزیر دفاع عراق که در استان کربلا سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما امروز با هدف اطلاع از برنامه امنیتی ویژه دهه محرم در این استان حضور یافته‌ایم.
وی تصریح کرد: این برنامه شامل دو محور است، اول حمایت از شهر کربلا در حین برگزاری مراسم زیارت حرم حسینی و دوم انتقال زائران به خارج از استان کربلا پس از پایان زیارت.
بنا بر گزارش‌های رسیده، حدود 30 هزار نیروی ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق برای تأمین امنیت روز عاشورا در کربلا که مصادف با سه‌شنبه، 13 آبان است، بسیج شده‌اند و دولت عراق این روز را رسما تعطیل اعلام کرده است.
پیش‌بینی می‌شود، میلیون‌ها نفر از داخل و خارج از عراق برای مشارکت در مراسم عاشورای حسینی در کربلا عازم این شهر ‌شوند.

captcha