امر به معروفِ ستاد احیای امر به معروف/ نسخه آزمایشی که قرار نیست «اصلی» شود
کد خبر: 1463867
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
به بهانه آغاز هفته احیای امر به معروف؛

امر به معروفِ ستاد احیای امر به معروف/ نسخه آزمایشی که قرار نیست «اصلی» شود

گروه فضای مجازی: امروز آغاز هفته احیای امر به معروف است؛ فریضه‌ای که در جهان معاصر می‌توان با ابزارهای جدید به ترویج آن پرداخت؛ امری که نسخه آزمایشی پنج ساله سایت ستاد احیای امر به معروف خبر از بی‌توجهی مسئولان این ستاد به آن دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امروز آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است. از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اولین روز ماه محرم و اولین روز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان روز « امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ حسینی، عزم ملی» نام‌گذاری شده است.
دریافت این خبر به صورت پیامک موجب شد سری به سایت احیای امر به معروف و نهی از منکر بزنیم. « http://www.setad-ehya.ir/» تا از اسامی سایر روزهای هفته احیا و برنامه‌های این ستاد برای این هفته ارزشمند مطلع شویم.
اما اولین چیزی که در این سایت نظر ما را جلب کرد علامت دایره قرمزی بود که درون آن نوشته شده بود «نسخه آزمایشی» واژه‌ای که به صورت طبیعی باید نشان دهنده این باشد که به زودی قرار است این سایت با شکل و نسخه جدید و البته بهتری به روز‌تر ارائه شود اما نکته عجیب اینکه بیش از پنج سال است که علامت نسخه آزمایشی در بالای این سایت نقش بسته و طی این سال‌ها هیچ تغییری در سایت مذکور ایجاد نشده است.
با ورود به بخش فارسی این سایت در حالی که به طور طبیعی باید با اخبار به روز و برنامه‌های آینده این ستاد روبه‌رو شویم، تنها با اخباری سوخته و سایتی به روز نشده روبه‌رو می‌شویم.


آیات، روایات، سخنان ولایت و سخنان امام اولین بخش‌های این سایت را تشکیل می‌دهند که سال‌هاست هیچ تغییر و نوآوری در آنها ایجاد نشده است البته مسلم است که محتوای این بخش‌ها(البته به جز بخش سخنان ولایت که با توجه به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مدام می‌تواند به روز شود) تغییر پذیر نیستند؛ اما قدر مسلم می‌توان مثلاً در خصوص آیات مربوط به احیای امر به معروف مصداق‌های به روز مطرح و به بررسی نتایج عدم توجه به این آیات در جامعه کنونی پرداخت.
همچنین می‌توان روایات و احادیث را به عنوان توصیه‌هایی کارآمد و عملی در زندگی امروزی مصداق‌سازی و ترویج کرد؛ اما دریغ.
مهم‌ترین ویژگی خبر تازگی خبر است و بر اساس اصول روزنامه‌نگاری خبرهایی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند اصطلاحاً سوخته‌اند و ارزش خبری ندارند. اما؛ در بخش اخبار ستاد سایت احیای امر به معروف نه تنها خبرهایی مربوط به روزها و هفته‌های گذشته بلکه خبرهایی مربوط به سال‌های گذشته منتشر شده است. مثلاً در بخش (1) دبیر ستاد خبر «در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همه مسئول هستیم [16/11/1387]» به چشم می‌خورد.
در کشور ما شخصیت‌های بسیار مهمی در خصوص احیای امر به معروف صحبت کرده و نظرات ارزشمندی ارائه کرده‌اند اما بخش شخصیت‌های این سایت فقط دو مطلب از آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در خصوص امر به معروف بارگذاری شده است. البته در بخش «درباره ما»ی این سایت همچنان مانند سال‌های گذشته اطلاعات خاصی بارگذاری نشده است! هیچ مسابقه فعالی نیز در بخش مسابقه سایت علی‌رغم اغاز هفته احیای امر به معروف وجود ندارد.
با ورود به زبان عربی این سایت نیز با واژه «التست» و با ورود به زبان انگلیسی سایت با واژه «test» مواجه می‌شویم. آن هم بدون بارگذاری مطلب خاصی به این دو زبان بین‌المللی.
امروز آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است و به نظر می‌رسد مسئولان این ستاد را باید با اهمیت اطلاع‌رسانی و استفاده از ابزارهای جدید اطلاعاتی برای ترویج افکار و اندیشه‌ها آشنا کرد. کاری که حداقل آن داشتن یک سایت به روز برای انتشار اطلاعات و مطالب در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

captcha