جهان اسلام از فقدان تبعیت از یک امام رنج می برد
کد خبر: 1459738
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

جهان اسلام از فقدان تبعیت از یک امام رنج می برد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه جهان اسلام از فقدان تبعیت از یک امام رنج می برد، گفت: امامت محور وحدت جامعه و جهان اسلام است.

محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین،  اظهار کرد: وحدت عنایات خداوند به جامعه را به همراه دارد و باعث نزول عنایت خداوند به آن جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت با تفرقه فضا و مجال را برای فعالیت شیطان همراه و محیا می‌کند، تأکید کرد: سعادت اخروی جامعه و پیشرفت و تعالی جهان اسلام نیازمند حرکت در مسیر امامت و ولایت است.

شاهرخی با بیان اینکه تمام مشکلات جهان اسلام از صدر اسلام تا به امروز بر اثر انحراف از مسیر امامت و ولایت است،  افزود: ملت ما با درس گرفتن از تاریخ این مسیر را خوب شناخته و به خوبی در مسیر ولایت فقیه حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه وجود امام و پیشرو در جامعه اسلامی مجال را برای تفرقه باز نمیگذارد، عنوان کرد: امروز جهان اسلام از فقدان تبعیت از یک امام رنج می برد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه امروز به لطف خدا در جامعه خود امامی داریم که در جایگاه ولایت فقیه قرار گرفته است و ملت نیز با شناخت عظمت این جایگاه، به خوبی در مسیر ایشان حرکت می‌کنند.

شاهرخی ادامه داد: نقش مرجعیت و ولایت در جهان اسلامی نقشی حساس و مهم است و شاهد هستیم که هرجا تأسی و تبعیت از امامت و ولایت بوده پیروزی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به موفقیت های جهان اسلام در لبنان، غزه، و یمن، بیان کرد: پیروزی‌های مسلماننان در این مناطق نشانه‌ای از پیروزی در سایه پیروی از ولایت و امامت است  به ما این درس را میدهد که  با امامت می توان به اهداف اسلام رسید.

این فرمانده نظامی از غدیر به عنوان شعار اسلام یاد کرده و تأکید کرد: جایگاه و اهمیت غدیر به عنوان واقعه‌ای که عدم انجام آن عدم اکمال دین را به همراه دارد باید به حامعه شناسانده شود.

وی که در حاشیه نمایش و بازسازی واقعه غدیر سخن می‌گفت، با بیان اینکه جامعه امروز با غدیر آشنایی کامل ندارد و باید بتوانیم به وسع خود این واقعه دینی رابشناسانیم، یادآور شد: نمایش غدیر و استقبال از آن نشان از اشتیاق مردم برای فهم و درک غدیر است.

captcha