دومین جلسه هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های تعاون کل کشور برگزار شد
کد خبر: 1456355
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

دومین جلسه هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های تعاون کل کشور برگزار شد

گروه اقتصاد: دومین جلسه هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های تعاون کل کشور با هدف بررسی نظرات اعضا در خصوص اساسنامه‌ها و تصویر جایگاه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه و بسته حمایتی خروج از رکود دولت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایران) به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون مرکزی ایران، دراین مراسم، محمدصادق مفتح، رئیس اتاق تعاون اظهارکرد: با اقدامات و فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده، شرایط و مقدمات اینکه بخش تعاون به عنوان نهادی مستقل از دولت، جایگاه واقعی خود را پیدا کند، فراهم شده است و تغییر ذهنیت مدیران اقتصادی کشور نیست به کارکردهای بخش تعاون دراین راستا مؤثر است.

وی گفت: اگر این بخش تعریف خوب و مناسبی ارائه شود، مانند بسیاری از کشورهای دنیا، امکان جایگزینی بخش تعاون به جای دولتی فراهم می‌شود.

ماشاءالله عظیمی، رئیس هیئت‌مدیره اتاق تعاون ایران نیز ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت استقلال بخش تعاون اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های تعاونگران تشکیل وزارت‌خانه‌ای به عنوان تعاون است و این اقدام تأئید بسزایی در اعتلای این بخش و تأثیرگذاری آن در بدنه اقتصادی کشور بر جای می‌گذارد.

صمد مرعشی، معاون امور مجلس اتاق تعاون مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حضور تیم‌های تخصصی بخش تعاون در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی مجلس گفت: طی نشستی که اعضای هیئت‌رئیسه اتاق با دکتر لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی داشتند، موضوعات مختلف حوزه تعاون مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت که در اصلاح قانون تعاون بسیار مفید واقع شد.

وی همچنین بررسی لایحه نظام صنفی را یکی از مهمترین دغدغه‌های تعاونی‌های مصرف کشور عنوان کرد و افزود: با تلاش‌هایی که در معاونت امور مجلس اتاق مرکزی تعاون انجام شده، اخذ مجوز فعالیت تعاونی‌های مصرف کشور از مجرای اتاق‌های تعاون امکان‌پذیر شد.

محد حسین کلات‌هایی، معاون پشتیبانی، تحقیقات و برنامه‌ریزی اتاق تعاون مرکزی ایران نیز برگزاری دوره‌های آموزشی جهت اعتلای دانش و مهارت تعاون‌گران را از جمله یکی از مهمترین برنامه‌های این بخش عنوان کرده و افزود: تشکیل هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی با حضور کارشناسان خبره حوزه امور مالیاتی کشور که جذب اتاق تعاون شده‌اند و در ارائه راهکارها به تعاون‌گران فعالیت می‌کنند مفید بود و همچنین اقداماتی نظیر برپایی نمایشگاه‌ها و صدور کارت بازرگانی همگی از جمله اقدامات این بخش تسهیل فعالیت‌های تعاون‌گران است.

در ادامه دبیران و رؤسای اتاق‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و رؤسای کمیسیون‌ها به ارائه گزارش عملکرد و بیان دیدگاه و نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تعاون و برنامه‌های آینده پرداختند.

captcha