برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن در کشور هزاران آئین و فرقه
کد خبر: 1454205
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن در کشور هزاران آئین و فرقه

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدمهدی بحرالعلوم، استاد حفظ قرآن، مدتی قبل برای برگزاری نخستین دوره تربیت مربی حفظ قرآن، سفری به دهلی‌نو، پایتخت کشور ادیان و مذاهب داشت.

محمدمهدی بحرالعلوم، استاد حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: از 17 مرداد‌ تا پنجم شهریور‌ماه سال جاری به همراه «ابوالفضل فرجی» قاری قرآن استان آذربایجان شرقی برای برگزاری دو دوره تربیت معلم حفظ قرآن به دهلی‌ نو سفری داشتم تا برای شیعیان هندی در دو گروه بزرگسالان و نوجوانان دور‌ه‌ آموزشی دائر کنم.

حضور شیعیان هندی در دوره آموزش مربی‌گری حفظ قرآن
استاد حفظ قرآن افزود: طی برگزاری دو دوره آموزشی کوتاه‌مدت برای شیعیان دهلی‌ نو، 60 نفر از بزرگسال و نوجوانان که اکثر آنها پیش از این در جامعةالمصطفی(ص) العالمیه درس خوانده بودند و هم‌اکنون در حوزه علمیه دهلی‌ نو تدریس می‌کنند، تحت آموزش مربی‌گری حفظ قرآن قرار دادیم.
وی با بیان اینکه دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن برای نخستین‌بار در دهلی‌ نو برگزار شد، گفت: پیش از این در رشته قرائت، دوره‌هایی با حضور اساتید ایرانی برگزار شده بود اما این اتفاق در رشته حفظ برای اولین بار رخ داد.
بحرالعلوم عنوان کرد: تعدادی از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، حافظ قرآن نبودند اما با این حال برای تمامی شرکت‌کنندگان، کلاس حفظ برگزار شد. در این دوره تعدادی سوره انتخاب شد تا از روی آن سوره‌ها، مربی‌گری حفظ قرآن آموزش داده شود.

شیعیان هند به جمهوری اسلامی ایران اعتماد کامل دارند
وی در ادامه عنوان کرد: چیزی که در این سفر و برگزاری این دوره‌های آموزشی برای ما جالب بود اعتمادی بود که آنها به جمهوری اسلامی ایران داشتند و اینگونه به نظر می‌رسد که آنها ایران را به عنوان محور اصلی یک ایده و محور اصلی بحث ترویج فرهنگ شیعه در جهان می‌دانند و می‌شناسند.
وی گفت: البته این مورد در مراوداتی که پیش از این با حافظان کشورهای دیگر داشتیم نیز کاملا مشهود بود و شکل‌گیری این نگاه در بین قاریان و حافظان سایر کشورها، ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم و مواظب باشیم که این نگاه و طرز تفکر تخریب نشود.
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه کشور هندوستان کشور عجایب و مذاهب گوناگون است، اظهار کرد: در این سفر مایل بودم با فرهنگ و آداب مذهبی مردم هندوستان هم آشنا شوم که به همین منظور، معابد و آیین‌ها و گروه‌های مختلف هند را از نزدیک دیدم و چیزی که خیلی برایم عجیب بود این بود که در قرن 21 و با این همه پیشرفت در دنیا، بسیاری از افراد بودند که حیوانات را می‌پرستیدند که البته این مسئله واقعا ناراحت‌کننده بود.
وی ادامه داد: زمانی که پرستش حیوانات توسط انسان‌ها را در هندوستان دیدم، یاد خیلی از آیات قرآن که درباره بت‌پرستی بود، افتادم و اعتقادی که جاهلیت در زمان پیامبر(ص) نسبت به بت و بت‌پرستی داشتند. همان داستا‌ن‌هایی که از زمان جاهلیت در قرآن شنیده‌ایم هنوز هم در جهان وجود دارد.

 

captcha