شرکت در طرح ارزیابی قاریان؛ راهکاری جهت شناسایی قهرمانان قرآنی
کد خبر: 1435271
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
فرجی اظهار کرد:

شرکت در طرح ارزیابی قاریان؛ راهکاری جهت شناسایی قهرمانان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای عالی قرآن به اجرای طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن از سوی این شورای اشاره کرد و گفت: جهت شناسایی قهرمانان قرآنی کشور، باید این طرح برجسته شود.

جهانبخش فرجی، عضو شورای عالی قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان در استان فارس قاریان و چهره‌های بین‌المللی تربیت کرد؟ گفت: طی سفرهای متعددی که به این استان داشته‌ام و در جلسات قرآنی متعددی در استان فارس حضور یافته‌ام، باید گفت که در این استان پتانسیل‌های بسیار خوبی در میان نوجوانان، جوانان و اساتید قرآنی آن وجود دارد و اگر مقدمات این مسئله فراهم شود، قطعاً در آینده‌ای نزدیک این مهم تحقق خواهد یافت.

فیلترهای تبدیل به قاری بین‌المللی شدن، معقول به نظر نمی‌رسد
وی ابراز کرد: در کشور ایران، برای تبدیل به قاری بین‌المللی شدن فیلترهای بسیار زیادی گذاشتند که این فیلترها معمولاً فیلترهای معقولی هم به نظر نمی‌رسد یعنی می‌توانیم به جای آن، سطوح قاریان بین‌المللی را بیشتر کنیم و تا جامعه بتواند از وجود آنان بهره‌های بیشتری ببرد.
فرجی به اجرای طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن از سوی شورای عالی قرآن  اشاره کرد و گفت: جهت شناسایی قهرمانان قرآنی کشورمان، باید این طرح برجسته شود و از قاریان استان‌های مختلف از جمله استان فارس بخواهیم که در این طرح‌ها شرکت کنند و سطح خود را به جایی برسانند که در طرح ارزیابی، درجات بالایی را کسب کنند.
این قاری بین‌المللی کشورمان ابراز کرد: اخذ درجه یک و دو در این طرح جزو رنج قاریان بین‌المللی است و اگر کسی بتوانند این درجات را در این طرح کسب کند، این لقب و افتخار را نیز می‌تواند به دست آورد لذا این طرح نیز یک راهکار بسیار خوبی است که از سوی شورای عالی قرآن اجرا می‌شود.

لزوم فراهم‌سازی فضای مشارکت تمامی قاریان و اساتید استان‌ها در طرح ارزیابی
وی تأکید کرد:‌ باید فضای شرکت قاریان و اساتید استان‌های مختلف کشور جهت شرکت در این طرح فراهم شود تا تمام آنان بتوانند در آزمون این طرح مشارکت کرده و خود را به سطح قاریان بین‌المللی ارتقا دهند.
عضو شورای عالی قرآن کریم با تأکید بر اینکه در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و اساتید و پیشکسوتان بسیار خوبی نیز در آن‌ها وجود دارند، گفت: در فضای تلاوت که هنر الهی است یأس و ناامیدی، خسته شدن و دلسردی مفهومی ندارد و باید جهت ارتقای سطح خود تلاش و کوشش کرد و در واقع با خدا معامله کرد که خداوند نیز عنایتش را شامل حال بندگانش می‌کند.

captcha