نمایشگاه قرآن نیاز اساسی جامعه اسلامی است
کد خبر: 1432944
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
جهانبخش:

نمایشگاه قرآن نیاز اساسی جامعه اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن نیاز اساسی جامعه اسلامی به‌شمار می‌رود.

محمدحسین جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن نیاز اساسی جامعه اسلامی به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در غرفه بین‌الملل نمایشگاه قرآن مشهد ارائه شده است و جامعةالمصطفی(ص) به‌عنوان یک مجموعه و نهاد بین‌المللی برنامه‌های مناسبی را در منظر دید عموم قرار داده است.

جهانبخش با بیان اینکه ایران اسلامی به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته می‌شود، ابراز کرد: ما باید عرصه را فراتر از ایران بگذاریم و تلاش کنیم ایران اسلامی در تمام جهان بدرخشد زیرا نگاه همه مستضعفان عالم به ایران است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: امام خمینی(ره) میراث گرانبهایی را برای ما بر جای گذاشته است، رهبر معظم انقلاب نیز این میراث را تداوم می‌دهد تا در نهایت نظام مقدس جمهوری اسلامی به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تأثیر بسزایی در فضای قرآنی شهر دارد، ابراز کرد: با تلاش همه قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان می‌توانیم مخاطبان زیادی را به‌سوی قرآن جذب کنیم.

جهانبخش عنوان کرد: به نظر می‌رسد که باید در نمایشگاه‌های تخصصی مانند قرآن امکان دسترسی برای مردم فراهم شود، اگر بتوانیم نمایشگاه قرآن را در شهر برگزار کنیم امکان دسترسی راحت‌تر است و شاهد استقبال بیشتری از سوی مردم خواهیم شد.

عضو شورای شهر مشهد افزود: همچنین می‌توانیم حمل و نقل را از اقصی نقاط شهر طوری فراهم کنیم که امکان دسترسی راحت مردم به نمایشگاه قرآن فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سال 2017 مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، ابراز کرد: این امر در حالی است که در 35 سال گذشته امام خمینی(ره) مشهد را به‌عنوان پایتخت معنوی ایران معرفی کردند اما هیچ اقدامی همچون احداث دبیرخانه صورت نگرفت.

جهانبخش ادامه داد: هم‌اکنون نیز در چند سال آینده مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود اما ما در این زمینه نیز اقدامات مناسبی را انجام نداده‌ایم.

عضو شورای شهر مشهد گفت: این امر که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود ظرفیت خوبی را برای این شهر به ارمغان می‌آورد اما نباید فراموش کنیم که این شهر قبل از آن که پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد پایتخت معنوی ایران است.

وی با بیان اینکه مسئولان می‌توانند از ظرفیت‌های مشهد استفاده کنند، عنوان کرد: ظرفیتی همچون حضور میلیون‌ها زائر در مشهد مقدس باعث می‌شود که ما یک زمینه‌سازی مناسب را برای دارابودن عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشیم.

جهانبخش اظهار کرد: نمایشگاه قرآن نیز می‌تواند زمینه‌ای را برای این میزبانی فراهم کند اما ابتدا باید یک دبیرخانه دائمی برای پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در این زمینه علاوه بر وظیفه‌ای که مسئولان بر عهده دارند، این مسئولیت خطیر بر عهده آیت‌الله واعظ طبسی بوده که احیاکننده فرموده رهبر معظم انقلاب در این شهر مقدس باشد.

captcha