نحوه استفاده از قطره چشم برای روزه‌داران
کد خبر: 1425615
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
عین‌اللهی تشریح کرد:

نحوه استفاده از قطره چشم برای روزه‌داران

گروه سلامت: رئیس قطب چشم پزشکی ایران با تأکید بر اینکه در اکثر بیماری‌ها چشمی افراد می‌توانند روزه بگیرند، نحوه استفاده از قطره چشمی برای روزه‌داران را تشریح کرد.

بهرام عین‌اللهی، رئیس قطب چشم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه براساس باور غلطی که در جامعه به وجود آمده، برخی معتقدند اگر انسان روزه بگیرد چشمانش ضعیف می‌شود، گفت: متاسفانه این موضوع ریشه در طاغوت دارد و پزشکانی که در آن مقطع اعتقادات چندانی نداشتند عنوان می‌کردند اگر فرد روزه بگیرد، شماره عینکش بالا می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه اغلب بیماران چشمی می‌توانند روزه بگیرند، ادامه داد: باید از این فرصتی که خداوند در ماه مبارک رمضان در اختیار ما قرار داده کمال استفاده را ببریم، چرا که این ماه، مقطع زمانی بسیار پر فضیلتی است و با ماه‌های دیگر سال قابل مقایسه نیست.
این فوق تخصص قرنیه خاطرنشان کرد: ما تنها در یک بیماری آن هم فقط در بیماری آب سیاه پیشرفته توصیه می‌کنیم بیماران روزه نگیرند ولی در اکثر بیماری‌ها چشمی افراد می‌توانند روزه بگیرند و هیچ مشکلی وجود ندارد.
رئیس قطب چشم پزشکی ایران تصریح کرد: همچنین فردی که قطره چشمی استفاده می‌کند، زمانی که قطره را درون چشمش می‌ریزد اگر گوشه‌های چشمش را بگیرد که این قطره وارد بینی و حلقش نشود روزه شخص نیز باطل نمی‌شود.

captcha