دعوت از ناشران برای دریافت فایل‌های اصلاح‌شده قرآن/ رونمایی از قلم رایانه‌ای جدید
کد خبر: 1415966
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

دعوت از ناشران برای دریافت فایل‌های اصلاح‌شده قرآن/ رونمایی از قلم رایانه‌ای جدید

گروه ادب: محمد بابایی با اعلام برگزاری مراسم رونمایی از قلم رایانه‌ای جدید با خط نسخ ایرانی در نمایشگاه قرآن عنوان کرد: ناشران علاقه‌مند به دریافت فایل اصلاح رسم شده قرآن می‌توانند برای دریافت این فایل‌ها به مرکز طبع و نشر مراجعه کنند.

محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به فایل‌های الکترونیکی اصلاح‌شده قرآن‌ کریم اظهار کرد: از ناشرانی که در زمینه چاپ قرآن فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کنیم که در صورت تمایل، فایل‌های الکترونیکی قرآن‌هایی را که اصلاح شده‌اند، از این مرکز دریافت کنند و در چاپ قرآن از آنها بهره بگیرند.
وی قرآن‌های اصلاح شده را به خط نیریزی، علی‌عسکر ارسنجانی و محمدحسین یزدی اعلام کرد و گفت: البته قرآن به خط یزدی را آستان قدس رضوی چاپ می‌کند و از این رو اگر ناشران به چاپ قرآن با خط اصلاح‌شده یزدی دارند، باید به آستان مراجعه کنند.
رونمایی از قلم رایانه‌ای جدید با خط نسخ ایرانی
بابایی همچنین از مراسمی یاد کرد که برای رونمایی از قرآن با قلم رایانه‌ای جدید خط نسخ ایرانی برگزار می‌شود و افزود: این مراسم از برنامه‌های مهم مرکز طبع و نشر به شمار می‌آید که در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود.
تفاوت قلم رایانه‌ای جدید با دیگر قلم‌ها
وی با اشاره به این قلم رایانه‌ای عنوان کرد: این محصول، کار جدیدی است که پس از رمضان سال گذشته تا رمضان جاری طراحی و تولید شده است و تفاوت آن با قرآن‌های دیگر در این است که کاراکترهای قرآن‌های دیگر را حرف به حرف می‌سازیم، ولی این قرآن به صورت کلمه به کلمه ساخته شده است.
بابایی در تبیین این موضوع گفت: این اقدام به آن معناست که تک تک کلمات این قرآن به خط نیریزی و به صورت قلم رایانه‌ای تبدیل شده است و ادعا می‌شود که این قرآن به اصل خط نیریزی بسیار نزدیک است.
زمان دقیق رونمایی مشخص نیست
وی با بیان اینکه قلم رایانه‌ای این مصحف در نمایشگاه قرآن رونمایی خواهد شد، ادامه داد: زمان برگزاری این مراسم هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. احتمال اینکه این برنامه در دارالکتابه برگزار شود، وجود دارد.
بابایی همچنین گفت: اگر چه مرکز اقدامات لازم را در راستای برگزاری این برنامه انجام داده، ولی هنوز برنامه‌ریزی دقیق این موضوع به دلیل مشخص نبودن مکان مرکز طبع و نشر صورت نگرفته است.

captcha