تقلید از فرهنگ غرب، مهم‌ترین معضل سبک زندگی کنونی جامعه است
کد خبر: 1406671
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

تقلید از فرهنگ غرب، مهم‌ترین معضل سبک زندگی کنونی جامعه است

گروه اجتماعی: یکی از آسیب‌های جامعه امروز ما تقلید ناخودآگاه یا آگاهانه از فرهنگ غرب است؛ لذا می‌طلبد همه افراد سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را باور کنند و آموزه‌های غنی دین اسلام را در تمام عرصه‌ها و جوانب زندگی به‌کار گیرند.

سیده فاطمه موسوی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با جایگاه بانوان گفت: تبیین جایگاه واقعی زنان در جامعه، مستلزم تأسی به آموزه‌های دین مقدس اسلام است، اگر زنان منزلت، هویت و فلسفه خلقت خود را بشناسند و به آن افتخار کنند قطعاً بسیاری از معضلات جامعه به‌ویژه تبعیض جنسیتی برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی زن قدر و ارزش مقام خود را بداند، می‌تواند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور رسانده و به تبع به خودباوری برسد، زن نباید تحت تأثیر عقاید فمینیستی و قیاس‌های نابجا با مردان از اینکه کاری فراتر از حد توانایی خود انجام می‌دهد به خود ببالد، بلکه افتخار زن هنگامی است که نقش خود را در جهان هستی بیابد و با تمام وجود در راستای اهداف خلقت و فطرت خود حرکت کند و در این صورت است که سلامت خود در جامعه را رقم می‌زند.

تحقق منویات مقام معظم رهبری مستلزم حضور جدی زنان است

موسوی عنوان کرد: تحقق بخش عمده‌ای از منویات مقام معظم رهبری از قبیل اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و نام‌گذاری سال مستلزم حضور جدی و اقدامات زنان جامعه است و این زنان هستند که فرهنگ خانواده و به تبع جامعه را مدیریت می‌کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ابوالفضل(ع) لرستان تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را منوط به نفی هرگونه فرهنگ بیگانه دانست و افزود: یکی از آسیب‌های جامعه امروز ما تقلید ناخودآگاه یا آگاهانه از فرهنگ غرب است؛ لذا لازم است که همه افراد سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را باور کنند و آموزه‌های غنی دین اسلام را در تمام عرصه‌ها و جوانب زندگی به کار گیرند تا از رخنه روزافزون فرهنگ متلاطم و ناهنجار در جامعه جلوگیری شود.
موسوی در پایان اظهار کرد: تغییر سبک زندگی همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ اعم از مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها، مدارس، رسانه، خانواده و به‌طورکلی عزم ملی را می‌طلبد.

captcha