انقلاب اسلامی با تأسی از سیره نبوی جایگاه زنان را احیا کرد
کد خبر: 1398200
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

انقلاب اسلامی با تأسی از سیره نبوی جایگاه زنان را احیا کرد

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه و مقام زن در سیره اسلامی و سنت نبوی گفت: انقلاب اسلامی با تأسی و الگوگیری از سیره پیامبر‌(ص) جایگاه زن را در جامعه احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی صبح امروز، اول اردیبهشت‌‌ در مراسم جشن میلاد کوثر که به‌مناسبت هفته زن و میلاد حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی دو نوع تفکر و دیدگاه نسبت به جایگاه زن در جهان اسلام مطرح است که یکی اولین دیدگاه مربوط به جامعه عربستان و تفکر دیگر به جامعه شیعه ایرانی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به نادیده گرفتن حقوق زنان در برخی کشورهای اسلامی علیرغم اینکه داعیه‌دار حمایت از حقوق بشر هستند، اضافه کرد: پیامبراسلام(ص) از عربستان مبعوث شد و در زمانی‌که در عرب جاهلی دختران زنده‌ به‌گور شده و حقوق آن‌ها نادیده گرفته می‌شد، حضرت محمد(ص) در پیشگاه حضرت زهرا(س) برمی‌خاستند و بر دستان مبارکشان بوسه می‌زدند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کشور عربستان زنان از حقوق مسلم خود نیز محروم هستند، گفت: سعودی‌ها حتی به حضور بانوان ایرانی که به این کشور سفر می‌کنند نیز اعتراض کرده و از اینکه این بانوان با حکم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در تمامی عرصه‌ها حضور فعال دارند، اشکال وارد می‌کنند.

وی در ادامه به وصیت حضرت علی‌(ع) خطاب به فرزندش امام حسن‌(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین‌(ع) زنان را به مانند ریحانه و گل‌های بهاری توصیف می‌کنند نباید با آن‌ها شبیه پهلوانان سخت‌کوش رفتار کرد.

سعادت همچنین با اشاره به منزلت و مقام زن در انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به تأسی از سیره نبوی جایگاه زنان را در جامعه احیا کرد به‌طوری‌که امروز بانوان جامعه اسلامی در تمامی عرصه‌ها همدوش مردان برای رشد و پیشرفت نظام و کشور تلاش می‌کنند و حضوری فعال دارند.

captcha