اعلام راهبردها و برنامه‌های فرهنگی درباره بانوان شاهد و ایثارگر
کد خبر: 1394286
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد؛

اعلام راهبردها و برنامه‌های فرهنگی درباره بانوان شاهد و ایثارگر

گروه جهاد و حماسه: راهبردها و برنامه‌های فرهنگی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بانوان شاهد و ایثارگر در سال 1393 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه 13 جمادی‌الثانی، وفات حضرت ام‌البنین(س) و سالروز تکریم مادران و همسران شهدا، برنامه‌ها و راهبردهای این معاونت درباره بانوان شاهد و ایثارگر در سال 93 را اعلام کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مؤذنی گفت: مطابق مصوبه شورای عالی طرح و برنامه شاهد و ایثارگر، رسیدگی به امور بانوان در اولویت فرهنگی برنامه‌های سال 1393 بنیاد قرار گرفته است و برنامه‌های عملیاتی آن نیز در طول سال اجرایی می‌شود.
وی در ادامه به تهیه آئین‌نامه نحوه انتخاب بانوی شایسته شاهد و ایثارگر پرداخت و افزود: پیش‌نویس این آئین‌نامه تهیه شده است و در اولین جلسه شورای عالی طرح شاهد و ایثارگر به تصویب می‌رسد که متعاقب آن نیز به انتخاب بانوی شایسته شاهد و ایثارگر اقدام می‌کنیم.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیان آمار دانشجویانی که همسر شاهد و ایثارگر بوده و در حال تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند، تأکید کرد: بالا بودن این آمار بیانگر حضور مؤثر بانوان فداکار شاهد و ایثارگر در تمام عرصه‌های فرهنگی و علمی اجتماع است.
وی با اشاره به اینکه تعداد همسران شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها در مجموع سه هزار و 117 نفر هستند، افزود: از این تعداد، 74 نفر در علوم حوزوی، 471 نفر در دوره کاردانی، یک هزار و 691 نفر در دوره کارشناسی، 785 نفر در دوره کارشناسی‌ارشد، 53 نفر در دوره دکترای پزشکی، 41 نفر در دکترای تخصصی(phd) و 2 نفر در دوره دکترای فوق‌تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

captcha