بزرگداشت قاری فقید مصر در رادیو قرآن این کشور
کد خبر: 1387286
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
با حضور فرج‌الله شاذلی صورت می‌گیرد؛

بزرگداشت قاری فقید مصر در رادیو قرآن این کشور

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن مصر دوشنبه این هفته، 26 اسفند، ویژه‌برنامه‌ای به منظور گرامیداشت «شیخ عبدالعزیز علی فرج»، قاری فقید مصری پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، این برنامه با حضور فرج‌الله شاذلی، دبیرکل اتحادیه قاریان مصر و تعدادی از قاریان برجسته این کشور از جمله «شیخ فتحی الملیجی» و «شیخ هلباوی» از رادیو قرآن مصر برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.
میهمانان این برنامه زندگینامه شیخ عبدالعزیز علی فرج و نحوه حفظ قرآن توسط وی را برای شنوندگان رادیو قرآن مصر تبیین خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، شیخ عبدالعزیز فرج در بیست‌و‌دوم ماه ژانویه سال 1927 میلادی در روستای «میت الوسطی» واقع در مرکز «باجور» استان «منوفیه» مصر متولد شد.
وی در سنین کودکی شروع به حفظ قرآن کرد و احکام قرائت و تجوید قرآن را در محضر «احمد الاشمونی»، از اساتید قرآن مصری آموخت و در سال 1962 میلادی در رادیو قرآن مصر مشغول فعالیت شد.
این قاری فقید مصری در ایام و مناسبت‌های اسلامی و شب‌های ماه رمضان در محافل قرآنی مصر حضور یافت. قطعاتی از صوت قرآن وی در رادیو قرآن مصر ضبط شده و به یادگار مانده است.
رادیو قرآن مصر همچنین دیروز، 23 اسفند، ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت سالروز وفات شیخ جاد الحق، شیخ اسبق الازهر پخش کرد، علی جمعه، مفتی سابق مصر و اسماعیل الدفاتر و طه ابوکریشه، از اساتید دانشگاه الازهر در این برنامه حضور داشتند.

captcha