قرآن باید وارد بطن زندگی شود و تنها به حفظ آن اکتفا نشود
کد خبر: 1379943
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی عجب‌شیر:

قرآن باید وارد بطن زندگی شود و تنها به حفظ آن اکتفا نشود

خبرنگاران افتخاری/ جعفر آهی: حجت‌‌الاسلام مقدسی گفت: قرآن کتاب عظیمی است و با توجه به این که تعالیم انسان‎ساز آن می‎تواند سعادت بشری را در پی داشته باشد، لذا باید در بطن زندگی افراد قرار بگیرد و تنها به حفظ و روخوانی آن توجه نکنیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام مقدسی، رئیس اداره  تبلیغات اسلامی عجب‌شیر گفت: با توجه به اینکه آیات قرآن مطابق با فطرت خداجوی انسان‎ها است، اگر از سوی فردی که خود عامل به آیات این کتاب الهی است و همچنین به درستی ارائه شود، قطعاً مورد پذیرش مخاطبان در هر سطحی قرار می‌گیرد و مخاطب با جان و دل این آیات را خواهد پذیرفت، لذا باید زمینه درک آیات این کتاب انسان‎ساز نیز به خوبی فراهم شود.

وی گفت: توجه به مفاهیم دقیق آیات قرآن می‎تواند راهگشای مسایل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جوامع بشری باشد و تحقق این امر زمانی امکان‎پذیر خواهد بود که به ظاهر قرآن اکتفا نکرده و در بطن و مفهوم آن نیز ورود پیدا کنیم.

مقدسی در پایان گفت: 25 نفر دوره تربیت معلم رشته مفاهیم قرآنی را در مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) گذراندند و گواهی این افراد از طریق سازمان دارالقرآن کریم مرکزصادر خواهد شد.

captcha