بی‌حجابی زنان، نوعی جاهلیت مدرن است
کد خبر: 1376692
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
حجت‌الاسلام ترابی‌نژاد:

بی‌حجابی زنان، نوعی جاهلیت مدرن است

گروه اندیشه: امام جمعه بروجرد گفت: امروز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده به‌طوری که ارزش زن را در حد یک کالای تبلیغاتی تقلیل داده‎‌اند و با نام آزادی، از زن برای تبلیغات در بازار تجارت جهانی استفاده می‎کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌ترابی‌نژاد، امام جمعه شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با حجاب و عفاف اظهار کرد: ارزش و منزلت زن در دوران قبل از اسلام در حد بسیار پایینی بود تا جایی که آن را به صورت یک کالای بی‎ارزش تلقی می‌کردند، در حالی‌که پیامبر اسلام(ص) در آن شرایط و در جامعه آن روز با بوسیدن دست دخترش در بین مردم، به زن ارزش و منزلت بخشید.
وی ادامه داد: امروز نیز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده به طوری که ارزش زن را در حد یک عروسک و کالای تبلیغاتی تقلیل داده‎اند و با نام آزادی، از او برای تبلیغات در بازار تجارت جهانی استفاده می‎شود.
حجت‌الاسلام حسن ترابی‌نژاد عنوان کرد: دین مقدس اسلام با بیان این‌که تقوا و کمالات و علم معیار برتری و شخصیت انسان‌هاست، به وجود زن، ارزش و منزلت بخشید و او را در جایگاه اصلی خود قرار داد.
وی با اشاره به نقش زنان در دوران مبارزات ملت ایران در جریان پیروزی انقلاب اضافه کرد: در آن زمان بسیاری از زنان محجبه و مومن و متدین در زندان‎ها به سر می‎بردند و مورد شکنجه و آزار و اذیت واقع می‎شدند و در آن دوران بسیاری از زنان نقش کمیته امداد نسبت به خانواده‎های زندانیان داشتند و شیرزنانی بودند که خانواده‎های زندانیان را حمایت، سرپرستی و کمک می‎کردند.
امام جمعه شهرستان بروجرد افزود: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در اجتماعات اعتراضی مردم علیه رژیم طاغوت، زنان نقش برجسته‎ای داشتند و حتی در مقایسه با مردان نقش‎آفرینی پررنگ‎تری از خود نشان می‎دادند  و در جریان مبارزات علیه رژیم طاغوت و در آن زمان که شعار استقلال و آزادی این ملت سر داده می‎شد بانوان به طور فعال و با بچه‎هایی در آغوش، در اجتماعات اعتراضی سال 57 نقش‎آفرینی می‎کردند.
حجت‌الاسلام حسن ترابی‌نژاد تصریح کرد: شهیدان که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین خود بی‎هیچ ترسی به استقبال مرگ می‎رفتند در دامن همین بانوان متدین و مادران شجاع، پرورش‌یافته بودند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الشن
|
-
|
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ - ۱۹:۵۲
0
0
متشکرم از فرمایشات حاج آقای حسن ترابی نژاد بهره زیادی بردم.
captcha