بنیاد علمی شهید مطهری آثار وی را بازچاپ کند
کد خبر: 1370049
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
اسرافیلی:

بنیاد علمی شهید مطهری آثار وی را بازچاپ کند

گروه ادب: نویسنده «مردان آتش‌نهاد» گفت: بنیادعلمی و فرهنگی شهید مطهری کتاب‌های ارزشمند استاد را بار دیگر تجدید چاپ کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسین اسرافیلی، شاعر معاصر کشورمان در گفت‌وگو با ستاد برگزاری دومین جشنواره گلواژه‌های مطهر گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند؛ استاد شهید مرتضی مطهری همه آثارشان مفید است و دانشجویان و جوانان نباید بگذارند که آثار این شهید بزرگوار فراموش شود، این‌گونه جشنواره‌ها  سعی بر این داشته باشند که دانشجویان و جوانان را با آثار این بزرگواران مأنوس کنند.

نویسنده کتاب «عبورازصاعقه» با تأکید بر چاپ دوباره آثار استاد مطهری افزود: بنیادعلمی و فرهنگی شهید مطهری همه کتاب‌های استاد را بار دیگر تجدید چاپ کند، این آثار ارزشمند بایستی با مقدمه‌ای مناسب، توضیحات خوب و حاشیه‌های مناسب به رشته تحریر درآمده و چاپ شوند و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند و از سوی دیگر این کار نباید به افرادی خاص سپرده شود تا آنها با نگاهی خاص و به شکل گزینشی این برنامه را اجرا کنند.

این شاعرپیشکسوت انقلاب با اشاره به نقش شعر و ادبیات در معرفی شخصیت چند بعدی استاد مطهری به جامعه اظهار کرد: من فکر می‌کنم که شعر را نمی‌توان آنالیز کرد، به طور مثال شاعران در مورد استاد شهید مطهری چه کارهایی انجام داد‌اند و در این راستا آیا سهم خود را در کنار سایر اقشار فرهنگی جامعه ادا کرده‌اند یا خیر، اما خوب است که چنین جشنواره‌هایی با ایجاد انگیزه فعالیت کنند.

وی با تأکید بر معرفی شهدایی چون رجایی، باهنر و، چمران ادامه داد: در حوزه‌های ارزشی و دفاع مقدس و در راستای بیان شخصیت‌هایی که با آرمان‌های انقلاب و اهداف امام خمینی(ره) همگام بودند، کارهایی انجام شده است، اما نمی‌توان نقش این شهیدان را با شعر به طور شفاف و کامل بیان کرد.

شاعر معاصر کشورمان در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) استاد مطهری را به عنوان رئیس شورای انقلاب در شرایط خاصی که بر کشور حاکم بود، انتخاب کردند. در زمانی که همه احزاب و گروه‌ها فعالیت‌های فراوانی داشتند و به ویژه گروه‌هایی که با اسلام سر ناسازگاری داشتند و خودشان را در حوزه‌های روشنفکری انقلابی و علمی می‌دانستند، در آن روزگار آنها با این سمت معرفی شدند.

captcha