معماری «تهران‌؛ سرای قرآن» مورد قبول شورای شهر تهران نیست
کد خبر: 1361298
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
طلایی:

معماری «تهران‌؛ سرای قرآن» مورد قبول شورای شهر تهران نیست

گروه اجتماعی: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طراحی «تهران‌؛ سرای قرآن» با معماری ایرانی ــ اسلامی مطابقت ندارد گفت: این وظیفه شهرداری است که با اصلاح طرح بنابر نظر شورای شهر عمل کند.

مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان علل توقف مراحل اجرایی ساخت تهران‌سرای قرآن اشاره کرد و گفت: شورای شهر با طراحی تهران‌ سرای قرآن مخالف است.

وی ادامه داد: با وجود اختلاف نظرهایی که وجود داشت بالاخره مکان تهران‌ سرای قرآن مشخص شد اما طرح و معماری که ارائه شده است مورد قبول شورای اسلامی شهر تهران نیست.

طلایی برپایی مراسم کلنگ‌زنی پیش از آنکه نقشه به تصویب برسد را یک ضعف در انجام کار دانست و گفت: طراحی تهران‌ سرای قرآن با معماری ایرانی ــ اسلامی مطابقت ندارد و تا زمانی که این نقیصه برطرف نشود عملیات اجرایی آن آغاز نمی‌شود.

اصلاح طرح؛ لازمه اجازه تصویب

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مهندس معمار و طرح تهران‌ سرای قرآن باید تغییر کند و این وظیفه شهرداری است که با اصلاح طرح بنابر نظر شورای شهر عمل کند تا اجازه تصویب دریافت کند.

یادآوری می‌شود، مراسم کلنگ‌زنی مجموعه تهران‌ سرای قرآن شهریورماه سال 89، با حضور قالیباف، شهردار تهران، آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان در اراضی عباس‌آباد برگزار شد.

captcha